حضور کودکان در هیئت‌های مذهبی ساماندهی می‌شود
کد خبر: 2768878
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

حضور کودکان در هیئت‌های مذهبی ساماندهی می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ/ محمد ابراهیمی: حجت‌الاسلام فقیهی از اجرای طرح ساماندهی حضور کودکان در هیئت‌های مذهبی با هدف نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت(ع) در ذهن نونهالان خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام سید محمود فقیهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ثابت هیئت‌های مذهبی، برگزاری مراسم سوگواری در شهادت اهل بیت(ع) و مراسم جشن در ولادت‌ها و اعیاد مذهبی است، گفت: در بیش‌تر این برنامه‌ها، خانواده‌ها به صورت جمعی حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور بانوان به همراه کودکان و خردسالان خود نقش به سزائی در تربیت دینی آنان دارد، اظهار کرد: با توجه به این که در هیئت‌های مذهبی برنامه‌ای برای کودکان طراحی نشده است، حضور آنان در مراسم ویژه بزرگسالان علاوه بر خستگی و بی‌‌حوصلگی، موجب رنجش والدین نیز می‌شود و به همین منظور و با هدف نهادینه کردن فرهنگ غنی اهل بیت(ع) در ذهن و دل نونهالان و بهره‌مندی هرچه بیش‌تر از مراسم مختلف در طول سال، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان طرح دوره‌های آموزشی ویژه مربیان کودک هیئت‌های مذهبی را با هدف ساماندهی حضور کودکان در مراسم هیئت‌های مذهبی و به‌کارگیری مربیان آموزش دیده در هیئت‌های مذهبی منتخب، اجرا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در این راستا از مسئولان هیئت‌های مذهبی درخواست می‌شود از هر هیئت ۲ نفر از خواهران واجد شرایط را به منظور ثبت‌نام، از طریق سایت اطلاع‌رسانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، معرفی کند.

فقیهی اعتقاد به مذهب تشیع و نظام مقدس جمهوری اسلامی، توانایی مهارت کار با کودک، حداقل مدرک کارشناسی ترجیحا در رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی، حداکثر سن ۵۰ سال و ارائه معرفی‌نامه مکتوب از هیئت مذهبی را از جمله شرایط ثبت‌نام خواهران مربی عنوان کرد.

وی در پایان یادآور شد: پس از تکمیل ثبت‌نام و تفکیک مربیان بر اساس منطقه فعالیت، دوره‌های آموزشی مقدماتی و تخصصی برگزار می‌شود.

captcha