استکبار با همه عِدّه و عُدّه‌‌اش به میدان آمده تا اسلام ناب محمدی شکل نگیرد
کد خبر: 2831641
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
امیر پوردستان:

استکبار با همه عِدّه و عُدّه‌‌اش به میدان آمده تا اسلام ناب محمدی شکل نگیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: استکبار با همه عِدّه و عُدّه‌اش و با همه مؤلفه‌های جنگ نرمش و با همه مؤلفه‌های جنگ نیمه سخت و سختش به میدان آمده تا نگذارد قدرتی به اسم اسلام شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در محفل انس با قرآن کریم، شامگاه 20 بهمن‌ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار ‌شد، به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا، گفت: برگزاری این محافل نورانی حاصل برنامه‌ریزی اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا در جهت اعتلای توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی ادامه داد: حدوث انقلاب اسلامی در 22 بهمن‌ماه سال 57 یک شوک سیاسی و به نوعی شوک ژئوپلیتیک بود که آنها را دچار بهت و حیرت خیلی زیادی کرد.

پوردستان اظهار کرد: کشور ما ایران یکی از اقمار مهم آمریکا بود که مزیت‌های زیادی برای آنها ایجاد می‌کرد که از آن جمله می‌توان به این اشاره کرد که کشورما در شمال آبراه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مستقر شده است و این استقرار و گستردگی به آمریکایی‌ها این فرصت را می‌داد تا بتوانند مسیر انرژی را کنترل کنند و اگر کشوری را می‌خواستند تحت فشار قرار دهند، شیر نفت را بر آنها می‌بستند و اجازه صادرات نفت را نمی‌دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌ها این بود که ما کشور ایران با کشور شوروی هم مرز بودیم و کشورما بیش از سه هزار کیلومتر مرز خشکی و دریایی کشور با شوروی دارد. آمریکایی‌ها در طول مرز خشکی و هم در سواحل دریا، سیستم‌های شنود، جاسوسی و... قرار داده بودند که کوچک‌ترین حرکات را در دورترین نقاط این کشور رصد می‌کردند و هر حرکتی که کشور شوروی می‌خواستند انجام دهد، آمریکا ضربه‌ای را از نزدیکترین نقطه و در کمترین زمان ممکن بر آنها وارد کند.

وی با اشاره مزیت دیگر کشور ما، عنوان کرد: ارتش ما جبهه جلویی ناتو در برابر ورشو بوده است و اگر شوروی تصمیم می‌گرفت که به سمت آب‌های آزاد حرکت کند، این وظیفه ارتش ما بود تا با دادن زمین، نیروهای آمریکایی از اقیانوس هند حرکت کنند و در نهایت کشور ما صحنه درگیری آمریکا و شوروی شود.

انقلاب اسلامی با خودش ادبیات جدیدی همراه داشت

پوردستان با تأکید بر اینکه با بروز و ظهور انقلاب تمام این مزیت‌ها از آمریکا گرفته شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با خودش ادبیات جدیدی چون مردم سالاری دینی، ولایت فقیه، حکومت دینی، نفی سلطه و استکبارستیزی آورد. اینها ادبیاتی بود که انقلاب با خودش همراه داشت و آنها می‌دانستند که این ادبیات تنها در حوزه مرزهای جغرافیایی کشور ما باقی نمی‌ماند و به کشورهای دیگر نیز سرایت می‌کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل استکبار جهانی از 23 بهمن‌ماه سال 57 حرکت‌های براندازی انقلاب را آغاز کردند و برای مقابله با نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، حرکت‌های براندازی را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه آمریکا حرکت‌های بسیاری را در دستور کار خود قرار داده‌اند، ادامه داد: برخی از آنها عبارتند از تحریم اقتصادی، سیاست منزوی‌سازی، ایجاد موج وسیع ترور شخصیت‌های بزرگ کشور، ساماندهی کردن ناامنی‌های گسترده‌ در شمال و غرب کشور و هنگامی که از این طریق به نتیجه نرسید شخصی مثل صدام را تربیت کرد و کشورهای منطقه را ملزم به حمایت از او کرد و سپس هشت سال جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند.

پوردستان بیان کرد: آمریکایی‌ها وقتی از فروپاشی شوروری مست قدرت بودند یکی از مؤسسات پژوهشی آمریکا این نظر و تئوری را مطرح کرد؛ درست است که قدرت شرقی دچار فروپاشی شده و از بین رفته است اما قدرت دیگری در حال ظهور و بروز است و این قدرت اسلام است که از وحدت بین شیعه و سنی به وجود می‌آید که زمینه آن از انقلاب به وجود آمده است، که به وسیله آن سران آمریکا از خواب خرگوشی خودشان بیدار شدند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها برای جلوگیری از شکل‌گیری این قدرت جلسات متعددی گذاشتند و به این دو راه حل رسیدند که خودشان باید بیایند در منطقه و سیاست‌های ژئوپلیتیکشان به نتیجه نمی‌رسد و باید خودشان وارد عمل شوند و حادثه‌ای ساختگی به نام 11 سپتامبر ایجاد کردند تا به بهانه آن و با ایجاد جنگ‌هایی در منطقه حضور خود را در منطقه تثبیت کردند. تا با استقرار آمریکایی‌ها از شکل‌گیری این قدرت جلوگیری کنند و بتوانند حرکت‌های بیداری اسلامی را مهار کنند یا بنا بر فرمایش فرمانده معظم کل قوا آمدند برای این بدن یک سر درست کنند.

آمریکا با راهبرد قرآن‌ستیزی سعی در دور کردن مسلمان از قرآن دارد

پوردستان با اشاره به راه حل دومی که از سوی آنها انجام گرفته است، اضافه کرد: پروژه بعدی آنها اسلام‌هراسی بوده است و هدف آنها این بود که آن را برای دو منظور انجام دهند اول اینکه چهره اسلام را تخریب کند و سپس از گسترش اسلام در جهان جلوگیری کنند؛ چرا که افراد بسیاری در آمریکا و اروپا گرایش به اسلام پیدا می‌کردند و مسلمان می‌شدند و این باعث نگرانی استکبار به سرکردگی آمریکا بود.

وی با اشاره به اینکه در زیرمجموعه پروژه اسلام‌هراسی که با هدایت سازمان‌های جاسوسی آنها حمایت می‌شد، زیر پروژه‌هایی قرآن هراسی، تخریب چهره نورانی پیامبر اسلام(ص) و ایجاد گروهک‌های تروریستی و تکفیری به نام اسلام و برای تخریب اسلام تعریف شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: استکبار با همه عِدّه و عُدّه‌اش و با همه مؤلفه‌های جنگ نرمش و با همه مؤلفه‌های جنگ نیمه سخت و جنگ سختش به میدان آمده تا نگذارد قدرتی به اسم اسلام شکل گیرد.

وی با اشاره به اقدامات استکبار جهانی درباره قرآن‌هراسی، تأکید کرد: آمریکا با همکاری انگلیس یک استراتژیکی را در پیش گرفت و آن این بود که باید تلاش کنیم تا مسلمانان قرآن نخوانند و یا با خواندن قرآن چیزی از آن نفهمند که این راهبرد اصلی آنان بود.

پوردستان بیان کرد: آمریکا به همراهی انگلیس با راهبرد قرآن‌ستیزی سعی در دور کردن مردم مسلمان از قرآن، این کتاب آسمانی و هدایتگر و روشنگر دارد. بدین ترتیب که با نفوذ خود بر کشورهای مسلمان تحت سلطه‌شان اقدام به تحریف این کتاب آسمانی کردند و با ساخت فیلم‌هایی سعی در معرفی و نشان دادن قرآن به عنوان یک کتاب تروریست پرور در جهان دارد.

نزاجا دارای بزرگ‌ترین مرکز آموزشی تخصصی قرآن در بین نیروهای مسلح

وی با تأکید بر اینکه دشمنان و مستکبران بیشتر از مسلمانان بر قرآن اشراف دارند و آنها اقداماتی است که دشمن درباره قرآن هراسی داشت، گفت: بر ما فرض است که به سمت قرآن حرکت کنیم. قرآن، کتاب زندگی است و با تمام وجودمان بیاییم به میدان و تا از این ودیعه ارزشمندی که توسط رسول خاتم(ص) عرضه شده است، حراست کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: علاوه بر اینکه با برپایی چنین جلسات و محافل قرآنی شیطان درون از ما دور می‌شود و شیاطین بیرونی را نیز به وحشت می‌اندازد و مهم‌تر از همه اینکه پیامبر ما، پیامبر رحمةللعالمین(ص) است اما از امتش به خداوند گله کرده است که «وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا؛ و پیامبر خدا(ص) گفت: پروردگارا قوم من این قرآن را رها کردند»(فرقان/30).

پوردستان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) از امتش گله می‌کند که آنان در متن و بطن زندگیشان قرآن را وارد نکرده‌اند و حال آنکه قرآن را کنار گذاشتند، اضافه کرد: قرآن کتاب زندگی و نقشه راه حیات است و خداوند را شاکریم که انفاس قدسی حضرت امام خمینی(ره) و همچنین به برکت انقلاب اسلامی، قرآن در لحظه لحظه زندگی ما جریان پیدا کرده و همراه با ولایت، معنای واقعی‌اش به حمدلله شکوفا می‌شود و این شکوفایی موجب بیداری مسلمان را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی نیروی زمینی ارتش که با همکاری بخش عقیدتی ـ سیاسی برگزار شده است، تصریح کرد: سه‌شنبه هر هفته بیش از 4 هزار کلاس قرآنی شامل رشته‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و صوت و لحن و مفاهیم و سایر ویژه کارکنان وظیفه و پایوران و خانواده‌ها و فرزندان آنها در سطح یگان‌های نیروی زمینی برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: همچنین این نیرو در مسابقات گسترده نزاجا و آجا چندین سال است که رتبه‌های نخست را در رشته‌های مختلف به خود اختصاص داده است و تأسیس بزرگ‌ترین مرکز آموزشی تخصصی قرآن کریم در بین نیروهای مسلح از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی نزاجا است.

captcha