حضور زنان در جامعه امری پذیرفته‌شده از نظر اسلام است
کد خبر: 2848520
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

حضور زنان در جامعه امری پذیرفته‌شده از نظر اسلام است

گروه سیاسی: مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان با بیان اینکه حضور زنان در جامعه امری پذیرفته شده از نظر اسلام است، افزود: زنان ایرانی از ادوار گذشته به‌ویژه در نهضت مشروطیت و جنبش تنباکو و انقلاب اسلامی نقش انکارناپذیری داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا از زنجان،  فاطمه کرباسی، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان پیش از ظهر امروز، 25 بهمن در جلسه امور بانوان فرمانداری خرمدره با اشاره به اینکه زنان از جایگاه والایی در اسلام برخوردار هستند، عنوان کرد: حضور زنان در جامعه  امری پذیرفته شده از نظر اسلام است.
وی در ادامه اظهار کرد : خداوند در آیه 12 سوره مبارکه «ممتحنه» به پیامبر دستور مى‏‌دهد هرگاه زنان مؤمنه نزد تو آمدند و تعهد دادند که بر خدا شرک نورزند، فضایل اخلاقى را رعایت نمایند، دزدى نکنند، زنا نکنند، فرزندان خود را نکشند، با این شرایط تعهد آنان را پذیرا باش و قبول بیعت نما که این آیه شریفه در واقع، به روشنى حکم بیعت زنان مؤمن با رسول‌‏الله را بیان مى‏کند.
وی در ادامه با اشاره به این تعبیر امام خمینی (ره) که فرمودند: «زنان تربیت کنندگان جامعه هستند» ابراز کرد: اسلام هیچگاه میان زن و مرد تبعیض قائل نبوده و ملاک برتری انسانها را تقوا و نه جنسیت اعلام کرده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه زنان ایرانی از ادوار گذشته به‌ویژه در نهضت مشروطیت و جنبش تنباکو و انقلاب اسلامی نقش انکارناپذیری داشتند، اظهار کرد: با توجه به اینکه زنان جز نیرومندترین و تاثیرگذارترین افراد در جامعه هستند به همین دلیل همواره هدف تمام برنامه‌های ماهواره‌ای قرار می‌گیرند؛ لذا زنان جامعه ما باید قدر و جایگاه خود را بشناسند تا از آنها استفاده ابزاری نشود. 
کرباسی از چادر به عنوان اسلحه زنان ایرانی یاد کرده و افزود: به برکت انقلاب اسلامی زنان کشورمان با حجاب در همه صحنه‌ها حضور یافته‌اند بدون اینکه حجاب برای آنها محدودیتی ایجاد کرده باشد.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان با بیان اینکه زنان جامعه ما باید دین خود را به انقلاب ادا کنند، یادآور شد: امام خمینی(ره) که با به ثمر نشاندن انقلاب در کشورمان لقب مرد قرن را گرفت از تساوی زن و مرد سخن گفته و حق انتخاب و آزادی به زنان داده است که این امر از برکات نظام اسلامی در کشورمان است.
در ادامه این جلسه نیزحجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه خرمدره با اشاره به جایگاه زنان در اسلام ،عنوان کرد: زنان از جایگاه والایی در اسلام برخوردار هستند تا جایی که پیامبر به حضرت علی (ع) سفارش می کرد کمک کار همسر خود در منزل باشد و حضرت زهرا(س) نیز بارها فرموده‌اند که بهشت زیر پای مادران است.
وی با بیان اینکه از نظر قرآن میان زنان و مرد تفاوتی وجود ندارد و تقوا ملاک برتری است، عنوان کرد: زنان و مردان از لحاظ روحی عاطفی و ظاهری تفاوتهایی باهم دیگر دارند که با قرار گرفتن در کنار هم مکمل یکدیگر می شوند.

captcha