ساماندهی کتابخانه امام خمینی(ره) در اتیوپی
کد خبر: 2917846
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

ساماندهی کتابخانه امام خمینی(ره) در اتیوپی

شعب خارجی: با توجه به استقبال علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، کتابخانه امام خمینی(ره) به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در اتیوپی ساماندهی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به این‌که یکی از فعالیت‌های مستمر رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی، اشاعه فرهنگ کتابخوانی در حیطه تمدّن ایران، تاریخ اسلام، ارزش‌های انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای علمی پژوهشی کشورمان است، این رایزنی به ساماندهی امور کتابخانه امام خمینی(ره) اقدام کرد.
این کتابخانه فعالیت خود را در راستای جذب افراد و نخبگان به‌منظور ارائه فرهنگ اسلامی و ایرانی متمرکز کرده و کارت عضویت جدید و فرم ثبت‌نام برای ساماندهی اعضای کتابخانه در دستور کار رایزنی فرهنگی کشورمان قرار گرفته است.
ارائه خدمات این کتابخانه در طول هفته صورت می‌گیرد؛ براین اساس جهت ساماندهی، نظارت و ارائه خدمات به طور مطلوب، کارت عضویت و فرم کتابخانه تهیه‌شده تا علاوه بر اعضای کتابخانه مراجعه‌کنندگان نیز از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
از آنجایی که این کتابخانه روزانه به طور میانگین، 85 تا 110 نفر ظرفیت پذیرش دارد، لذا اولویت استفاده از کتابخانه با متقاضیانی است که از کارت عضویت برخوردار بوده و تعامل خوب و سازنده‌ای با رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی دارند.
همچنین، اغلب مراجعه‌کنندگان این کتابخانه از طبقات دانش‌آموزان مقطع دبیرستان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور میزبان هستند.
کتابخانه امام خمینی(ره) علاوه بر دارا بودن منابع دسته اول ایران‌شناسی، شیعه و اسلام‌شناسی، کتاب‌های مختلفی در حوزه «ادبیات کلاسیک ایران» و «اسلام و اهل بیت(ع)» به زبان امهری در اختیار دارد.
این کتابخانه از معتبرترین کتابخانه اسلامی بعد از کتابخانه مجلس اعلای امور اسلامی اتیوپی در «آدیس آبابا» است و نخبگان اهل تحقیق برای استفاده از منابع دسته اول به این مرکز مراجعه می‌کنند.

captcha