بازدید بیش از ۵۱ میلیون نفر بار زائر از امامزادگان طی ایام تعطیلات نوروز
کد خبر: 3096881
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
شرفخانی خبر داد:

بازدید بیش از ۵۱ میلیون نفر بار زائر از امامزادگان طی ایام تعطیلات نوروز

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از بازدید بیش از ۵۱ میلیون و ۷۱۵ هزار نفر بار زائر از امامزادگان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: این طرح ملی با هدف خدمت رسانی مطلوب به زائران و مسافران نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح دینی زائران برگزار شد.

وی ادامه داد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور با بسیج بیش از 30 هزار نفر از کارکنان سازمان اوقاف، خدام و هیئت امنا و فعالیت تبلیغی بیش از پنج هزار نفر از مبلغان روحانی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور از دیگر اهداف برگزاری این طرح محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه سال گذشته، تا 14 فروردین‌ماه سال جاری، در دو هزار و 326 امامزاده کشور برگزار شد، تصریح کرد: مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار امامزادگان کشور امسال با حضور بیش از دو میلیون نفر از ارادتمندان اهل بیت(ع) در هزار و 665 امامزاده برگزار شد.

حجت‌الاسلام شرفخانی افزود: مردم ایران اسلامی ترجیح می‌دهند در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان کشور و در فضایی معنوی، سال نو را آغاز کنند و برای تحویل سال این امامزادگان بزرگوار را واسطه خیر و برکت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: براساس گزارش‌های رسیده امسال در مجموع بیش از 51 میلیون و 715 هزار نفر بار زائر از آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور بازدید کرده و از برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقامتی این اماکن بهره‌مند شدند.

captcha