«آینده را با جوانانمان از مسجد بسازیم»/ آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد از ۱۸ خرداد ماه
کد خبر: 3290799
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

«آینده را با جوانانمان از مسجد بسازیم»/ آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد از ۱۸ خرداد ماه

گروه جامعه: دهه تکریم و غبارروبی مساجد با محور توجه به حضور جوانان در مساجد و شعار «آینده را با جوانانمان از مسجد بسازیم» از ۱۸ تا ۲۷ خرداد ماه در مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) غبارروبی از ظرفیت‌ها و کارکردهای کمرنگ شده مساجد، هدفی است که طی سال‌های اخیر در کنار غبارروبی فضای کالبدی مساجد قبل از آغاز ماه مبارک رمضان مورد توجه مسئولان و دست‌اندرکاران امور مساجد قرار گرفته است.

بر همین اساس طی سه سال اخیر عنوان تکریم مساجد به دهه غبارروبی مساجد اضافه شده و هر سال شعاری برای این دهه در نظر گرفته می‌شود. شعار امسال دهه تکریم و غباروربی مساجد توجه به حضور جوانان در مساجد است و عنوان «آینده را با جوانانمان از مسجد بسازیم» برای این دهه انتخاب شده است.

به گزارش ایکنا اسامی ویژه‌ای نیز برای هر یک از روزهای این دهه انتخاب شده است که روز اول مصادف با 18 خرداد ماه با عنوان روز «مسجد، پایگاه تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت(ع)»، روز دوم به عنوان روز «مسجد، زمینه‌ساز همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت»، روز سوم روز «مسجد، مرکز رشد فضائل اخلاقی و ترویج سبک زندگی اسلامی»، روز چهارم روز «مسجد، مأمن کودکان، نوجوانان و جوانان»، روز پنجم روز «مسجد میعادگاه منتظران جوان و انقلابی»، روز ششم روز «مسجد، مروج امر به معروف و نهی از منکر»، روز هفتم با عنوان روز «مسجد، محور وحدت در جهان اسلام»، روز هشتم روز «مسجد، کانون حیات طیبه خانواده»، روز نهم روز «مسجد، بستر نشر فرهنگ ایثار و شهادت » و روز دهم با عنوان روز «مسجد، جلوه‌گاه اراده مردم در عمران خانه خدا» نام‌گذاری شده است.

بر همین اساس مرکز رسیدگی به امور مساجد از ائمه جماعات مساجد خواسته است برنامه‌هایی برای این دهه با محور قرار دادن جذب جوانان در مساجد ترتیب ببینند و دستورالعمل ویژه‌ای نیز برای عملکرد ائمه جماعات منتشر کرده است.

شیوه نامه دهه تکریم و غبارروبی مساجد در سال 1394 را اینجا بخوانید!

captcha