مقابله با تهدیدات دشمنان جز با تکیه بر فرهنگ شهادت و مقاومت ممکن نیست
کد خبر: 3304937
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
مهدیخانی تأکید کرد:

مقابله با تهدیدات دشمنان جز با تکیه بر فرهنگ شهادت و مقاومت ممکن نیست

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان،گفت: ما با تکیه بر فرهنگ شهادت و مقاومت علی‌رغم فشارها به پیشرفت در عرصه‌های گوناگون دست یافتیم و هر وقت از این اصل عدول کردیم با مشکل مواجه شدیم.

علی مهدیخانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان اینکه در مجموع 37 شهید گمنام در سطح استان مدفون هستند، اظهار کرد: از این تعداد 9 تن در مزارهای عمومی و 28 تن در مکان‌های اختصاصی تدفین شده‌اند. فرآیند تدفین شهدای گمنام در شهرها بنا به درخواست مسئولان آن مرکز است که با توجه به این موضوع شهرستان‌های خدابنده و سلطانیه در نوبت تدفین شهدای گمنام قرار دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه دانشگاه‌های دولتی روزانه و آزاد در اولویت تدفین شهدای گمنام قرار دارند، تصریح کرد: دانشگاه زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و ابهر د دانشگاه علوم پزشکی زنجان از جمله مراکزی هستند که شهدای گمنام در آن‌ها تدفین شده است.

مهدیخانی در بخشی دیگر از صحبت‌های خویش با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی وعقیدتی بود، افزود: عصاره این انقلاب باورهای دینی و عصاره باورهای دینی،فرهنگ دفاع مقدس بود. اگر جامعه بخواهد در برابر تهدیدات خود را حفظ کند این مهم جز با تکیه بر فرهنگ  شهادت و مقاومت محقق نمی‌شود. ما با تکیه بر فرهنگ شهادت و مقاومت علی‌رغم فشارها به پیشرفت در عرصه‌های گوناگون دست یافتیم و هر وقت از این اصل عدول کردیم با مشکل مواجه شدیم.

این مقام مسئول در پایان با تأکید براینکه ما دین خودمان را به فرهنگ شهادت و مقاومت ادا نکردیم،گفت: هر جا ردپایی از ناکامی است رنگی از جهاد، شهادت و مقاومت به چشم نمی‌خورد.

captcha