گسترش فرهنگ اهدا؛ راهکاری برای مقابله با فروش اعضای بدن
کد خبر: 3322995
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
جعفریان عنوان کرد:

گسترش فرهنگ اهدا؛ راهکاری برای مقابله با فروش اعضای بدن

گروه سلامت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گسترش و نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو را راه‌حلی برای مقابله با فروش اعضا دانست.

علی جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بر گسترش فرهنگ اهدا در میان مردم تأکید و اظهار کرد: وقتی می‌توان از عضوی استفاده کرد چرا باید آن را از بین برد.

وی افزود: گسترش فرهنگ اهدا چیزی است که ما باید برای آن کار کنیم هر عضو قابل استفاده‌ای که می‌تواند جان یک انسان را نجات دهد نباید از دست‌ برود و باید آن را حفظ کرد.

این فوق تخصص کبد معتقد است گسترش فرهنگ اهدا راه حلی برای پیشگیری از مسئله فروش و ایجاد بازار سیاه است؛ وقتی پیوند از طریق جسد و بیماران مرگ مغزی گسترش یافت، می‌توان به تعدد کلیه مورد نظر را تأمین کرد و دیگر نیازی به فروش کلیه نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: بخشش چیزی است که همواره در دین، قرآن و همچنین روایات پیامبر(ص) و ائمه(ع) بر آن تأکیده شده است و بالاترین مرتبه نیز بخشش جان است، مردم هم باید این را بدانند که فرهنگ اهدای عضو را در خود و جامعه نهادینه‌کنند وقتی چنین شد دیگر از این لحاظ مشکلی نخواهیم داشت.

توصیه به روزه داران
جفریان در ادامه با توجه به ماه مبارک به بیماران کبدی توصیه‌ کرد تا جهت روزه‌داری با پزشک خود مشورت کنند و تأکید کرد روزه برای کسانی که دارای کبد چرب هستند می‌تواند بسیار مفید باشد.

captcha