تأکید علمای مسلمان هند بر ضرورت سامان‌دهی وجوه زکات
کد خبر: 3326548
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

تأکید علمای مسلمان هند بر ضرورت سامان‌دهی وجوه زکات

شعب خارجی: علمای مسلمان هند بر ضرورت ساماندهی وجوه زکات و استفاده از آن در توسعه خوداشتغالی و مدرن‌کردن سیستم آموزشی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وابسته فرهنگی کشورمان درهند، مولانا کلیم‌الله قاسمی، از علمای مسلمان هند یکی از صدها نفری است که در سطح شهر «بمبئی» برای جمع‌آوری پول زکات فعالیت می‌کند.
وی ۲۵ درصد از کل پول جمع‌آوری شده را به خانواده‌های فقیر اختصاص می‌دهد و مابقی را خرج مدرسه دینی خود می‌کند.
مولانا قاسمی گفت: زکات در معنای دینی، یعنی کمک اقتصادی برای توسعه جامعه مسلمانان؛ اما این پول به علت عدم سامان‌دهی و مسئولیت‌پذیری اشخاص، صرف موارد کم‌ارزش می‌شود.
وی افزود: جامعه مسلمانان اخیرا خواستار کاهش سمینارها و بودجه‌های اختصاصی به آن و استفاده از وجوه زکات برای توسعه خوداشتغالی و مدرن‌کردن سیستم آموزشی هستند.
امیر ادریسی، رئیس مؤسسه فنی و حرفه‌ای مسلمانان هند (AMP) گفت: زکات با هدف برانداختن ریشه فقر واجب شده است و عدم مسئولیت‌پذیری باعث شده که هر ساله این وجه در جای خود استفاده نشود.
وی در جلسه‌ای که با عنوان «استفاده درست از پول زکات» برگزار شد، این اظهارات را بیان کرد و خواستار تخصیص زکات برای آموزش مدرن و پایدار برای مسلمانان شد.
انجمن‌ها و مؤسسات متعددی در هند برای جذب بودجه‌ها و کمک‌های مسلمانان تلاش می‌کنند که دلیل وجودی و عملکرد بخش بزرگی از آنان نا‌مشخص است.
 

captcha