مشارکت در برپایی همایش‌های سایر نهادها؛ نقطه قوت مؤسسه شکوفه‌های انتظار/ راه‌اندازی دفتر قرآنی در رودهن و پردیس
کد خبر: 3330189
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹

مشارکت در برپایی همایش‌های سایر نهادها؛ نقطه قوت مؤسسه شکوفه‌های انتظار/ راه‌اندازی دفتر قرآنی در رودهن و پردیس

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه شکوفه‌های انتظار تهران علاوه بر برپایی دوره‌های متعدد قرآنی در حال حاضر بیشتر در برپایی بهتر همایش‌ها، گردهمایی‌ها، کارگاه‌ها و آزمون‌های شفاهی قرآن با سایر نهادها و سازمان‌ها همکاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسه قرآنی شکوفه‌های انتظار تهران فعالیتش را با مدیریت نسرین زادمهر و به‌صورت رسمی از سال 91 با اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی غرب تهران آغاز کرده است. نسرین زادمهر، مدیر مؤسسه قرآنی شکوفه‌های انتظار متولد 1346 از لاهیجان است و بعد از ازدواج به تهران آمده است. او دارای مدرک کارشناسی رشته فقه و مبانی حقوق از دانشگاه تهران است. همچنین در حوزه علمیه شاه‌آبادی نیز مقطعی را تحصیل کرده است. زادمهر پس از 20 سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش و به‌عنوان معلم مقطع ابتدایی از آموزش و پرورش به‌دلیل علاقه‌ به انجام فعالیت‌های قرآنی خارج می‌شود.

زادمهر می‌گوید: «این مؤسسه که حدود 10 سال از فعالیت غیر‌رسمی و حدود سه سال از عملکرد رسمی‌اش می‌گذرد در ابتدا تک‌منظوره و صرفاً به‌منظور برپایی دوره‌های آموزشی قرآن ویژه نونهالان و خردسالان فعالیت می‌کرده است اما بعدها فعالیت این مؤسسه از تک‌منظوره بودن به چند‌منظوره بودن با هدف تلاش در جهت تقویت اعتقاد افراد جامعه به قرآن و عترت و تمسک به تعالیم انسان‌ساز قرآن و معارف اهل‌ بیت(ع)، بسط و گسترش تدبر در قرآن و ترویج آیات و مفاهیم قرآن در سطح جامعه و سعی در جهت عملی شدن فرهنگ قرآن و عترت در ابعاد فردی و اجتماعی و همچنین به‌منظور همکاری و مشارکت در برگزاری بهتر و باکیفیت‌تر همایش‌ها، گردهمایی‌های قرآنی سایر نهادها و مراکز و برپایی آزمون‌های شفاهی تغییر کرده است».

تغییر نام مؤسسه از «مهد قرآن گل‌ها» به «شکوفه‌های انتظار»

وی ادامه می‌دهد: «در ابتدای فعالیت عنوان مؤسسه «مهد قرآن گل‌ها» بود که در مکانی استیجاری و کوچک در محدوده منطقه 15 و افسریه صرفاً به فعالیت‌های قرآنی ویژه خردسالان می‌پرداخت».

زادمهر در‌خصوص تغییر نام مؤسسه در هنگامی‌که مجوز رسمی فعالیتش را گرفته، می‌گوید: «برنامه‌های در مورد انتظار حضرت مهدی(عج) اجرا کردیم و بعد از آن‌هم خوابی دیدم و روزی که برای ثبت نام مؤسسه رفتیم این نام به ذهنم آمد(شکوفه‌های انتظار)».

این مؤسسه که در حال حاضر در منطقه 22 تهران و در شهرک شهید باقری فعالیتش را برای تمام مقاطع سنی آقایان و بانوان با دوره‌های متعدد ادامه می‌دهد، دارای هزار حافظ قرآن ‌‌کریم طی 10 سال فعالیتش به‌صورت رسمی و غیررسمی است که تعدای از آنها حافظ کل قرآن و مابقی حافظ 25 جزء و 20 جزء و 15 جزء و یک و یا دو جزء هستند.

آموزش بیش از 30 مربی تربیت حافظ قرآن

زادمهر درخصوص سایر فعالیت‌‌ها و دورهایی که در مؤسسه‌اش برگزار می‌شود، ادامه می‌دهد: «دوره‌های مختلف حفظ قرآن، چهار دوره تربیت مربی خردسالان با عنوان «قرآن و کودک»، تربیت مربی قرآن و حفظ، برپایی همایش‌های مختلف و ... در مرکز برگزار می‌شود».

وی با اشاره به افتخارات مؤسسه شکوفه‌های انتظار، اضافه می‌کند: «آموزش بیش از 30 مربی تربیت حافظ قرآن از مرحله مقدماتی تا پیشرفته، برپایی سیزدهمین آزمون حفظ قرآن ارشاد با حضور 300 شرکت‌کننده، حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سال 92،  اعطای لوح تقدیر از سوی ارشاد تهران به چند نفر از حافظ کل موفق در آزمون‌های حفظ ارشاد، برپایی کارگاه‌های زندگی انسان شاد در بومهن با حضور200 نفر از خانواده‌هایی جهت آشنایی با موضوع اعتیاد و یا درگیر اعتیاد بودن و ... از جمله عملکرد مثبت این مؤسسه بوده است».

این مؤسسه به‌صورت هیئت امنایی و متشکل از سه نفر نسرین زادمهر، مدیر مؤسسه، مرتضی غلامی و موحد اصغری اداره می‌شود. همچنین هزینه‌های پرداختی این مؤسسه از طریق شهریه‌های اندکی که اخذ می‌شود، تأمین می‌شود.

راه‌اندازی دفاتر قرآنی به‌منظور برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی

زادمهر از راه‌اندازی دو دفتر قرآنی یکی در رودهن در بهمن‌ماه سال 93 و پردیس خبر می‌دهد و می‌گوید: «این دفاتر قرآنی به‌منظور برپایی دوره‌های قرآنی به‌ویژه حفظ قرآن و سبک زندگی قرآنی برای علاقه‌مندان این مناطق راه‌اندازی شده است».

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر دوره‌ها و کارگاه‌هایی با موضوع سبک زندگی قرآنی ـ اسلامی برگزار می‌شود، ادامه می‌دهد: «همچنین کارگاه‌هایی با موضوع بهبود روابط خانواده طی پنج جلسه و با سخنرانی میریان از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد که با استقبال علاقه‌مندان به‌ویژه بانوان همراه بوده است».

مدیر مؤسسه قرآنی شکوفه‌های انتظار با تأکید بر اینکه البته در حال حاضر مؤسسه 12 حافظ کل شامل بانوانی از رده‌های سنی 15 تا 45 سال دارد، بیان می‌کند: «همچنین مهد قرآن نیز با هدف حفظ سوره‌های کوچک، آموزش آیات موضوعی و احادیث معصومین(ع)، آموزش مفاهیم علوم، ریاضی، بهداشت، کاردستی، مهارت کارگروهی، تربیت دینی نونهالان در این مؤسسه فعال است».

هنگامی که از او درخصوص راه‌اندازی شعبه‌های دیگر و یا تبدیل دفاتر قرآنی به شعبه‌های دو و سه می‌پرسم، می‌گوید: «پیگری جدی و با برنامه‌ریزی اهداف و برنامه‌های قرآنی مؤسسه در یک شعبه بیشتر می‌تواند مفید باشد و به عقیده من توانایی افراد با شعبه‌های متعدد پایین می‌آید».

گفتنی است؛ برپایی همایش تجلیل از خادمان قرآن مؤسسه شکوفه‌های انتظار و خادمان و قرآن‌آموزان رودهن در بهمن‌ماه 93 در فرهنگ‌سرای وصال این شهر، پنجمین همایش تجلیل از حافظان کل قرآن مؤسسه شکوفه‌های انتظار تهران در خردادماه امسال و برپایی دوره‌ تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن، اواخر خردادماه و اوایل تیرماه امسال در فاز دوم پردیس و ... از جمله عملکرد‌های این مؤسسه به تازگی بوده است.

یادآور می‌شود، مؤسسه شکوفه‌های انتظار تهران در شهرک شهید باقری واقع شده است و علاقه‌مندان برای اطلاع از دوره‌های آموزشی این مؤسسه می‌توانند با شماره 44735237 تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
captcha