ساماندهی ۱۳۰ نفر از کودکان خیابانی در اردبیل
کد خبر: 3331622
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

ساماندهی ۱۳۰ نفر از کودکان خیابانی در اردبیل

گروه اجتماعی: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان اردبیل از ساماندهی ۱۳۰ نفر از کودکان خیابانی خبر داد و گفت: در رابطه با بحث آسیب‌های اجتماعی هم سال گذشته توانستیم ۱۷هزار و۴۸۲ نفر را ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، خسرو امیدوار، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان اردبیل دیروز، 29 تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، تصریح کرد: در حوزه امور اجتماعی اداره کل 4 دفترفعالیت می‌کند که یکی از آنها دفتر توانمندسازی زنان و خانواده است و از تعداد 12هزار و500 نفر اعضای خانواده 3 هزار و700نفر مستمری بگیرند.
وی در بحث دیگری از سخنان خود  با اشاره به وجود 288 مهد کودک در اردبیل، افزود: 151 مورد از این تعداد روستایی و137مورد نیز در شهرها فعال است که حدود 8هزار و550کودک تحت آموزش  قرار گرفته‌اند.         
وی با بیان اینکه این اداره  در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته برای 2هزار و340نفر هر روز یک  وعده غذای گرم توزیع می‌کند، افزود: این طرح با هدف پیشگیری ازسوء تغذیه کودکان اجرا می‌شود.
امیدوار از فعالیت 7مرکز فعال درحوزه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست  خبر داد و افزود: این مراکز 66کودک را تحت پوشش قرار داده  وهمچنین 112نفررا در منزل  که توسط  بستگان  نگهداری می شود تحت پوشش قرار داده است.
وی با  بیان اینکه بهزیستی اردبیل سالانه 16کودک به  افرادی که صاحب فرزند نیستند واگذار می‌کند، افزود: فرزندخواندگی یعنی اعطای سرپرستی کودکان بدون سرپرست شناخته‌ شده تحت سرپرستی سازمان بهزیستی به خانواده‌های متقاضی که واجد شرایط قانون جاری حمایت از  کودکان  بی‌سرپرست باشند.
امیدوار همچنین از ساماندهی 130نفر ازکودکان خیابانی خبرداد و افزود: در رابطه با بحث آسیب‌های اجتماعی هم سال گذشته توانستیم 17هزار و482نفر را ساماندهی کنیم.

captcha