انتشار کتاب «با زائران کوی رضا(ع)» توسط بنیاد پژوهش‌های آستان قدس
کد خبر: 3339242
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

انتشار کتاب «با زائران کوی رضا(ع)» توسط بنیاد پژوهش‌های آستان قدس

گروه هنر: کتاب «با زائران کوی رضا(ع)» به همت گروه مطالعات فرهنگی زائر در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، کتاب «با زائران کوی رضا(ع)» به همت گروه مطالعات فرهنگی زائر در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، سؤالات و شبهات زیادی طی این سال‌ها در موضوع زیارت ذهن زائران حرم امام رضا(ع) را درگیر کرده است در کتاب «با زائران کوی رضا(ع)» پاسخ چند پرسش پیرامون امام هشتم(ع)، زیارت و حرم را می‌توان دریافت.

 همچنین شیعه و پیرو ولایت، امام(ع) را در جایگاهی والا می‌بیند که فرمانبری از وی برایش آسان است با این همه پرسش‌هایی دارد که یافتن پاسخ آن‌ها حق اوست، پرسش‌هایی که از اشراف ناکافی به همه حکمت‌های رفتاری معصوم ناشی می‌شود.

این اثر کوشیده است پرسش‌هایی از این دست را مطرح کند و با تکیه بر منابع معتبر پاسخ گوید، تا زائر کوی دوست، زیارتی عارفانه را تجربه کرده و از پاداش آن بهره‌مند شود.

در فصل ابتدایی این کتاب، نویسندگان به دو پرسش مهم درباره قبول ولایتعهدی از جانب حضرت رضا(ع) و خوردن میوه مسموم و شهادت ایشان پاسخ داده اند.

در بخش بعدی این کتاب موضوعات و شبهات وارد شده در خصوص زیارت اهل قبور، تبرک جستن، توسل به پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع)و شفاعت در پیشگاه خدا با اسناد قرآنی، سنت و سیره پیامبر مکرم اسلام و اصحاب خاص ایشان پاسخ داده شده است.

در قسمت پایانی پرسش‌هایی پیرامون ساخت و توسعه مستمر حرم، فایده ساخت بنا بر مقبره بزرگان و... آورده شده که به خوبی نویسندگان کتاب به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند.

این کتاب توسط دکتر امیر سلمانی‌رحیمی، دکتر مرتضی انفرادی و محمدعلی چنارانی در گروه مطالعات زائر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به رشته تحریر درآمده و اولین چاپ خود را در قطع رقعی و به شمارگان هزار نسخه پشت سرگذاشته است.

captcha