اختتامیه مرحله منطقه‌ای پانزدهمین مسابقات قرآن خانواده‌ها برگزار شد
کد خبر: 3339451
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

اختتامیه مرحله منطقه‌ای پانزدهمین مسابقات قرآن خانواده‌ها برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیین پایانی مرحله منطقه‌ای پانزدهمین دوره مساباقت قرآن خانواده‌ها، صبح امروز، ۱۴ مردادماه برپا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم پایانی مرحله منطقه‌ای پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌ها، صبح امروز، 14 مردادما به صورت همزمان در هفت منطقه تهران، زاهدان، مشهد، بروجرد، مراغه، اهواز و اصفهان برگزار شد.

در این مسابقات بیش از یک هزار نفر از علاقه‌مندان در سه مقطع همسران، فرزندان دختر و پسر در رده‌های سنی پایین 15 سال و بالای 15 سال در رشته‌های حفظ 3، 5، 10، 15 و 20 جزء و حفظ کل و همچنین قرائت تحقیق ویژه آقایان و قرائت ترتیل ویژه بانوان و مفاهیم باهم به رقابت پرداختند.

از ویژگی‌های این دوره از مسابقات ارتقای سطح کیفی و کمی متسابقان در رشته‌های مختلف به ویژه در بخش حفظ وهمچنین تربیت حافظان و قاریان قرآن در راستای تحقق بخشیدن به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص پرورش 10 میلیون حافظ قرآن است.

از دیگر ویژگی های این دوره از مسابقات حضور چهره‌های جدید و رقابت معنوی و نزدیک متسابقان در رشته مفاهیم قرآن به ویژه در بخش همسران بوده است که این نزدیکی رقابت‌ها موجبات معرفی نفرات مشترک در رتبه‌ها را فراهم کرده است.

همچنین ارتقای محفوظات تعدادی از متسابقان در رشته حفظ نسبت به سال‌های گذشته و همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها در مناطق مختلف در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات قرآن از دیگر ویژگی‌های این دوره از مسابقات بوده است.

یادآور می‌شود، 200 نفر از منتخبان این دوره به مرحله سراسری نزاجا که 31 مردادماه به همراه خانواده‌ها در اردوگاه‌های ساحلی نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود، باهم به رقابت می‌پردازند.

captcha