مشکلات خبرنگاران از طریق سازو کارهای قانونی حل و فصل شود
کد خبر: 3340064
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
استاندار خراسان جنوبی:

مشکلات خبرنگاران از طریق سازو کارهای قانونی حل و فصل شود

گروه اجتماعی: مشکلات خبرنگاران از جمله بیمه، پایین بودن تعرفه حق‌الزحمه‌های خبرنگاران و مسکن آنان باید توسط دستگاه‌های متولی هر امر و از راهکارهای قانونی باید بررسی و حل و فصل شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وجه‌الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی امروز، 17 مردادماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان گفت: مشکلات خبرنگاران از جمله بیمه، پایین بودن تعرفه حق الزحمه‌های خبرنگاران و مسکن آنان باید توسط دستگاه‌های متولی هر امر و از راهکارهای قانونی باید بررسی و حل و فصل شود.



وی اظهار کرد: همه ما در استان برای رشد و تعالی این منطقه تلاش می‌کنیم و از این جهت شایسته است همدیگر را یاری کنیم و از همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به مقصد که حل مشکلات مردمی است استفاده کنیم.



استاندار خراسان جنوبی که از برخی از مدیران برای نشست در این جلسه به منظور حل مشکلات خبرنگاران دعوت کرده بود، اظهار کرد: کار اهالی رسانه بسیار حساس است به گونه‌ای که حتی در استفاده از واژگان باید دقت فراوان نمود.



خدمتگزار ادامه داد: گاه ممکن است در تهیه اخبار از ادبیات و واژگانی استفاده شود که معنای دقیقی را نرساند و یا خدای نکرده با آبروی شخصی زیر سؤال رود که البته تعمدی نیست اما دقت نظر بیشتری را می‌طلبد.



وی با اشاره به اینکه شایسته است از تخریب‌ها بپرهیزیم، افزود: اگر مسئولی بدون توجه به معیارهای قانونی با خبرنگاری برخورد کرده حتماً پیگیری می شود اما این نکته بدان معنا نیست که اگر خبرنگاری در تهیه خبر و گزارش اصول اخلاق خبرنگاری را رعایت نکرده نباید تذکر بگیرد.



استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در موضوع معافیت مالیاتی مطبوعات نیز اصل موارد قانونی است و نباید ذره‌ای از آنچه قانون معین کرده و سایر استان‌ها نیز اجرا می کنند فاصله بگیریم و نمایندگانی از خانه مطبوعات، فرهنگ و ارشاد و اداره امور مالیاتی در این زمینه هم‌اندیشی داشته باشند.



یادآور می‌شود، در این نشست هم‌اندیشی خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده و مدیران مرتبط نیز راهکارهای خود را برای رفع آن بیان نمودند.

captcha