اتمام ساماندهی گلزار شهدای روستاهای زنجان تا ۲ سال آینده
کد خبر: 3341611
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

اتمام ساماندهی گلزار شهدای روستاهای زنجان تا ۲ سال آینده

گروه اجتماعی: مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به پایان کار ساماندهی گلزارشهدای شهرهای استان، گفت: ساماندهی گلزار شهدا در روستاهای زنجان تا ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد.

علی کاظمی، مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به ساماندهی گلزار شهدای استان زنجان اظهار کرد: مزار یک هزار و 783 شهید در  21 گلزار شهدای شهری ساماندهی شده‌اند.با ساماندهی انجام شده تنها 80 درصد مزار شهدای استان ساماندهی شده‌‌اند که 20 درصد باقی مانده مربوط به شهدایی است که در روستاها تدفین شده‌اند.
وی اظهار کرد: یک هزار و 118 مزار شهید در روستاهای استان وجود دارد که تنها 559 مورد از این مزار شهدا باقی مانده‌اند که ساماندهی نشدند.
مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در طول چند سال کار ساماندهی گلزار شهدا در شهرهای استان به طور کامل انجام شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه روستایی 75 درصد مزار شهدا ساماندهی شده‌اند که با تصمیمات اخذ شده در ستاد ساماندهی  تمامی گلزار شهدای روستاها نیز تا دو سال آینده ساماندهی می‌شود.
این مقام مسئول بیان کرد: بیشترین تعداد مزار شهدا در روستاهای شهرستان زنجان و خدابنده است که امیدواریم با تخصیص بودجه لازم در طول 2 سال آینده به پایان برسد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تاکید کرد: ساماندهی گلزار شهدا در روستاها نیازمند تعامل وهمکاری دستگاه‌هایی همچون دهیاری‌ها، شوراها، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی است.
کاظمی با اشاره به اینکه ساماندهی گلزار شهدا در روستاها یکی از مطالبات اصلی خانواده‌های شهدا است، تصریح کرد: 7 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی 559 مزار شهید باقی مانده در روستاها در سال مالی 95 - 94 اختصاص یافته است.
وی در پایان با بیان اینکه بیشتر روستاها دارای کمتر از 3 شهید هستند، گفت: روستاهای استان اکثرا دارای یک‌، دو یا سه شهید هستند و به علت گستردگی روستاها امکان ساماندهی را کند کرده است.

captcha