برگزاری همایش استانی ساماندهی شئون فرهنگی در خراسان جنوبی
کد خبر: 3353053
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

برگزاری همایش استانی ساماندهی شئون فرهنگی در خراسان جنوبی

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری همایش استانی ساماندهی شئون فرهنگی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: بهره‌گیری از راهکارهای پژوهشی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با شخصیت‌های علمی از اهداف برگزاری این همایش است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عصر روز گذشته، چهارم شهریورماه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان با اعلام خبر برگزاری همایش استانی ساماندهی شئون فرهنگی گفت: این همایش با هدف آگاه‌سازی مردم از برنامه‌های فرهنگی و نیز اثبات جایگاه ستاد برگزار می‌شود.



وی بهره‌گیری از راهکارهای پژوهشی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با شخصیت‌های علمی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد و با اشاره به آسیب‌های موجود در برخی هیئت‌های مذهبی، بیان کرد: هیئت‌های آسیب‌دار نیاز به پیگیری و تصمیم‌گیری جدی دارند و باید در این زمینه تلاش شود.



مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: باید در شورای هیئت‌های مذهبی در این خصوص تدابیری اندیشیده شود و فقط در مناطقی که به هیئت نیاز دارند مجوز راه‌اندازی هیئت داده شود.



لطفیان با بیان اینکه گروه‌های انحرافی به ایجاد پایگاه در بین برخی هیئت‌ها می‌پردازد، اظهار کرد: اگر هیئتی با این گروه‌ها رابطه برقرار کند، با برخورد جدی روبه‌رو خواهد شد.



وی با اشاره به مصادیق رفتاری جریان انحرافی، عنوان کرد: قمه‌زنی، مخالفت با جریان ولایت و وحدت‌شکنی از مهم‌ترین ویژگی‌ها این طیف است.



حجت‌الاسلام احمد رضایی، کارشناس تشکل‌های دینی خراسان جنوبی نیز در این جلسه از شناسایی ۲۲ هیئت بدون شناسنامه در بیرجند خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته برخی از این هیئت‌های شناسنامه‌دار شده و برخی دیگر نیز در دستور کار قرار دارند.



وی ادامه داد: همچنین هیئت‌های آسیب دار در استان شناسایی‌شده‌اند و طی برگزاری جلساتی با نمایندگان این هیئت‌ها، آسیب‌های موجود در هیئت نیز رفع شده است.

captcha