مراسم ویژه زائران غیر ایرانی در عزای امام جوادالائمه(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 3362089
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

مراسم ویژه زائران غیر ایرانی در عزای امام جوادالائمه(ع) برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت امام جواد(ع)، مراسم عزاداری و سینه‌زنی با حضور زائران غیر ایرانی در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت امام جواد(ع)، مراسم عزاداری و سینه‌زنی با حضور زائران غیر ایرانی در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

ویژه‌‌برنامه عزاداری و سوگواری شهادت امام جواد(ع) ویژه زائران عرب و اردوزبان که از کشورهای مختلف برای تسلیت شهادت فرزند دلبند امام رضا(ع) به محضر پدر بزرگوارش به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند، در صحن غدیر و رواق کوثر حرم مطهر رضوی صورت می‌گیرد.

این مراسم معنوی ویژه زائران اردوزبان در رواق کوثر برگزار می‌شود که اقامه نماز مغرب و عشا، مداحی، سینه‌زنی و سخنرانی با موضوع «آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی امام جواد(ع)» از برنامه‌هایی است که این گروه از زائران از آن بهره‌مند می‌شوند.

سلسله سخنرانی‌های اخلاقی، تربیتی و اجتماعی با عنوان «در سایه سار حضرت جوادالائمه(ع)» نیز موضوع برنامه‌هایی است که برای زائران عرب‌زبان در نظر گرفته شده است و این گروه افراد می‌توانند با حضور در صحن غدیر حرم مطهر رضوی بهره معنوی را از این مراسم کسب کنند.

برگزاری مسابقات با عنوان «الامام الجواد علیه السلام، نور اﷲ فی الظلمات»، روضه خوانی، مرثیه سرایی و مراسم سینه زنی از دیگر برنامه‌هایی است که در شب شهادت این امام بزرگوار ویژه زائران عرب زبان در نظر گرفته شده است.

همچنین، زائران انگلیسی و آذری زبان نیز می‌توانند از برنامه‌هایی همچون سخنرانی، قرائت زیارت نامه و مداحی، بیان احکام و نماز جماعت که در رواق غدیر برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند.

captcha