۵۰ میلیارد تومان برای احداث موزه‌های مشاهیر و منطقه‌ای فارس نیاز است
کد خبر: 3365383
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
امیری به ایکنا خبر داد:

۵۰ میلیارد تومان برای احداث موزه‌های مشاهیر و منطقه‌ای فارس نیاز است

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به احداث موزه‌های مشاهیر و منطقه‌ای این استان در محوطه پشت آرامگاه حافظ گفت: قریب ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان جهت تکمیل احداث این موزه‌ها نیاز است.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به احداث موزه مشاهیر و موزه‌ منطقه‌ای این استان در محوطه پشت آرامگاه حافظ گفت: عملیات احداث موزه مشاهیر خوشبختانه از چند ماه قبل با توجه به مصوبه هیئت دولتی عملیات اجرایی به سرعت پیش می ‌ود اما اعتباراتی که در سال 94 و 95 برای این موزه تخصیص یافته است جوابگوی حجم عملیاتی اجرایی موزه نیست.
وی افزود: ما باید دنبال منابع جدیدی برای تکمیل عملیات احداث این موزه بگردیم زیرا این موزه قاعدتاً  باید تا سال 95 به بهره‌برداری برسد لذا باید تلاش کنیم تا اعتبارات این موزه را افزایش دهیم.

ساخت موزه مشاهیر فارس 6 ساله شد
امیری با بیان اینکه در واقع مشکل احداث این موزه کمبود اعتبار است، گفت: قریب 6 سال است که از ساخت این موزه می‌گذرد و هنوز ناتمام مانده است و در مقطعی قرار بود که با 16 میلیارد تومان اعتبارات تمام شود اما در طول سال‌های مختلف هم اعتباراتی که به تدریخ اختصاص پیدا کرد، کامل نبود و هم بخش‌هایی به موزه اضافه شد یعنی متراژ اولیه موزه توسعه پیدا کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: یعنی هم اعتبارات کم بود و هم حجم ساخت و ساز موزه افزایش پیدا کرد و به همین دلیل است که احداث این موزه هم‌اکنون نیاز به اعتبارات بیشتری دارد و پیش‌بینی اولیه ما این است که موزه منطقه‌ای و باغ موزه مشاهیر حداقل به 40 تا 50 میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد لذا ما سعی می‌کنیم در نقشه‌های خود بررسی کنیم در آنجاهایی که امکان وجود دارد حتی‌المقدور هزینه های خود را کمتر کنیم تا به بهترین شکل موزه ساخته شود ولی در عین حال باید پیگیری کنیم که اعتبارات خوبی برای موزه تأمین شود.
وی با اشاره به مساحت این دو موزه گفت: مساحت باغ موزه مشاهیر حدود 13 هزار متر مربع است ولی در مجموع دو موزه مشاهیر و منطقه‌ای فارس 26 هزار متر مربع وسعت دارد که بخش بخش ساخت و ساز آن کمتر است.

captcha