نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ماه محرم در زاهدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3384420
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ماه محرم در زاهدان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت اباعبدالله(ع) و شهدای کربلا، نشست ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با حضور حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور پنجشنبه، ۲۳ مهرماه در زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌ المللی قرآن (ایکنا) از سیستان وبلوچستان، در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت اباعبدالله(ع) و شهدای کربلا، نشست ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با حضور حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور پنجشنبه، 23 مهرماه در زاهدان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در این خصوص بیان کرد: فرهنگ‌سازی برای حضور آحاد جامعه در مساجد و حسینیه‌ها، بهره‌گیری بیشتر از منبر علما و استماع جلسات وعظ، تأکید بر بیان تفسیر آیات نورانی قرآن در مجالس، ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای سبک زندگانی اباعبدالله الحسین(ع) باید محور برنامه‌های محرم باشد.

وی افزود: ساماندهی دسته‌روی هیئات مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) به‌منظور بهره‌‌مندی شایسته از عزاداری‌ها توسط ادارات تبلیغات اسلامی، شوراهای هیئات مذهبی و کانون مداحان، سازمان بسیج مداحان استان و نیروهای انتظامی و ساماندهی بیشتر نسبت به اقامه نماز جماعت ظهر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در مرکز استان با توجه به حضور پرشور هیئات مذهبی و مردم عزادار از اهم فعالیت‌های محرم الحرام خواهد بود.
نشست ساماندهی شئون فرهنگی با حضور فرمانداران کل استان، فرماندهان نیروی انتظامی و مدیران ارشاد استان در محل سالن اجتماعات شهدای اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

captcha