برگزاری مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کارکنان نزاجا
کد خبر: 3404958
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

برگزاری مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کارکنان نزاجا

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله منطقه‌ای سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش در پنج منطقه برگزار می‌شود.

محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله منطقه‌ای سی و پنجمین دوره مسابقات ویژه کارکنان پایور و وظیفه از روز گذشته، پنجم آبان‌ماه در پنج منطقه آغاز شد.

وی ادامه داد: این مسابقات به میزبانی شهر‌های کرمانشاه، شهررضا، مشهد، تهران و زنجان برپا می‌شود که دو منطقه کرمانشاه و شهررضا از سه‌شنبه آغاز شده است و منطقه تهران از 9 تا 11 آبان‌ماه برگزار می‌شود و دو منطقه مشهد و زنجان از 12 تا 14 آبان‌ماه برپا خواهد شد.

کشتگر با پیش‌بینی حضور بیش از هزار شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات، عنوان کرد: حاضران در این مرحله از مسابقات شامل منتخبان یگانی هستند که برابر سهمیه به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: این مسابقات با رویکرد ارتقای سطح محفوظات و تعداد حافظان برگزار شده است، لذا بیشترین شرکت‌کنندگان در رشته حفظ هستند. همچنین از دیگر موارد قابل تأمل در این مسابقات حضور چهره‌های جدید بوده است.

مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات، اظهار کرد: حفظ کل و حفظ اجزاء 3، 5، 10، 15 و 20، قرائت به روش تحقیق و ترتیل، اذان و مفاهیم در دو بخش شفاهی و کتبی از رشته‌های این دوره از مسابقات است.

وی تأکید کرد: منتخبان هر پنج منطقه در این مرحله از مسابقات به مرحله سراسری نیروی زمینی که 30 آبان‌ماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

کشتگر عنوان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که طی برپایی مرحله مقدماتی مسابقات به چشم می‌خورد، می‌توان به حضور استاد راهنما به گونه‌ای که پس از تلاوت مرتلان و قاریان و ارائه محفوظات حافظان در مسابقات به ارائه نکات آموزشی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در حاشیه مسابقات محفل انس با قرآن کریم، امشب، ششم آبا‌ن‌ماه در کوی سازمانی فرماندهی آماد و پشتیبانی منطقه غرب نزاجا پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور منتخبان و شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش یادآور شد: شرکت‌کنندگان در مرحله منطقه‌ای سی و پنجمین دوره مسابقات ویژه کارکنان پایور و وظیفه که در منطقه کرمانشاه درحال برگزاریست از یگان‌های استان‌های ایلام، سنندج، خوزستان، لرستان، همدان و کرمانشاه هستند.

وی بیان کرد: این مسابقات را پیشکسوتان قرآنی ارتش در نیروی مسلح و تعدادی از داوران بین‌المللی کرمانشاه قضاوت و داوری می‌کنند.

captcha