مراحل منطقه‌ای مسابقات قرآن نزاجا پایان یافت/ ورود ۲۰۰ منتخب به مرحله نهایی
کد خبر: 3445973
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
کشتگر:

مراحل منطقه‌ای مسابقات قرآن نزاجا پایان یافت/ ورود ۲۰۰ منتخب به مرحله نهایی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش از پایان یافتن مرحله منطقه‌ای سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن نزاجا خبر داد و گفت: ۲۰۰ منتخب از این مرحله به مرحله سراسری مسابقات این نیرو راه پیدا کردند.

محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: مراحل منطقه‌ای سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم نزاجا هفته گذشته به کار خود پایان داد.

وی با اشاره به اینکه این مراحل منطقه‌ای در پنج منطقه و به میزبانی شهرهای تهران، زنجان، شهررضا، مشهد مقدس و کرمانشاه برگزار شد، ادامه داد: این مسابقات در مرحله منطقه‌ای با حضور هزار نفر از منتخبان نیروهای زمینی ارتش متشکل از کارکنان پایور و وظیفه برپا شد.

کشتگر عنوان کرد: که از این تعداد بیش از 200 نفر ازمنتخبان به مرحله سراسری نزاجا راه پیدا کردند. مرحله سراسری مسابقات 30 آبان‌ماه به میزبانی تهران به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن الکریم نزاجا بیان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم که برای آگاهی متسابقان و ارتقای سطح کیفی شرکت‌کنندگان یک روز را به برگزاری کارگاه آموزشی اختصاص دهیم که این کارگاه با حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی ارتش و کشور در رشته‌های مختلف به منظور ارتقای سطح آموزشی شرکت‌کنندگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های مرحله سراسری مسابقات قرآن نزاجا، تصریح کرد: این مرحله از مسابقات در رشته‌های حفظ پنج، 10، 15، 20 جزء و حفظ کل، مفاهیم در دو سطح 1(افراد دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم) و سطح 2(افراد دارای مدرک تحصیلی بالای دیپلم)، قرائت تحقیق، ترتیل و اذان برگزار می‌شود.

کشتگر تأکید کرد: از ویژگی‌های این مسابقات می‌توان به ارتقا سطح کیفی و کمی مسابقات در همه مناطق، ارتقای سطح محفوظات حافظان قرآن کریم، حضور چهره‌های جدید از همه مناطق نزاجا، بهره‌گیری از استاد راهنما در تمامی مراحل مسابقات برای بحث کمک آموزشی متسابقان اشاره کرد.

وی با اشاره به استقبال خوب متسابقان از استاد راهنمای مسابقات، اظهار کرد: برابر نظرسنجی که انجام گرفت اکثر شرکت‌کنندگان از استاد راهنما نهایت استفاده را کردند که این امر باعث رشد متسابقان در تمامی رشته‌ها به ویژه حفاظ نیروی زمینی می‌شود.

مسئول دارالقرآن الکریم نزاجا یادآور شد: در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، مسابقات را با رویکرد حفظ برگزار کردیم به گونه‌ای که تعداد شرکت‌کنندگان حفظ بیشتر از سایر رشته‌ها بوده است.

captcha