عادل ترموس؛ قهرمان انفجارهای تروریستی بیروت + عکس
کد خبر: 3453730
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

عادل ترموس؛ قهرمان انفجارهای تروریستی بیروت + عکس

شعب خارجی: عادل ترموس، شهروند شیعه لبنانی با فداکاری خود مانع تلفات بیشتر انفجارهای تروریستی در ضاحیه بیروت شد و در این راه جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در بیروت، پس از حملات تروریستی جمعه شب، 22 آبان‌ماه به پاریس این روزها در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی اخبار مربوط به این حمله در صدر خبرها قرار گرفته است و حتی بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان و ایران با قرار دادن پرچم فرانسه در پروفایل خود با قربانیان حادثه تروریستی پاریس ابراز همدردی کرده‌اند.

این در حالی است که تنها کمتر از 24 ساعت پیش از حمله تروریست‌ها به پاریس انفجار تروریستی مهیبی در منطقه شیعه‌نشین ضاحیه در جنوب بیروت بیش از 40 کشته و دست کم 200 زخمی بر جای گذاشت.

پنج‌شنبه شب گذشته، 21 آبا‌ن‌ماه در اثر انفجار دو عامل انتحاری در ضاحیه یکی از بزرگ‌ترین حملات تروریستی به لبنان از زمان پایان جنگ داخلی این کشور صورت گرفت که در جریان آن صدها تن کشته و زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و فردای همان شب شهر پاریس آماج حملات تروریستی قرار گرفت، اما این بار واکنش رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی به این حادثه بسیار متفاوت بود، در حالی که یک اتفاق مشابه در فاصله یک روز از سوی یک گروه تروریستی در دو نقطه متفاوت از جهان روی داده بود.

قهرمان بیروت

در جریان انفجار بیروت و در همان شب «عادل ترموس» شهروند شیعه لبنانی به‌طور اتفاقی در حال عبور از منطقه بوده است که با تروریست‌های انتحاری مواجه می‌شود.

بر اساس گزارشی که روزنامه حریت ترکیه از این واقعه منتشر کرده است، ترموس همان شب به همراه دختر کوچکش در محل حادثه بوده است و وقتی متوجه قصد و نیت تروریست‌های انتحاری می‌شود خود را روی تروریست انتحاری دوم که جلیقه انفجاری پوشیده بود می‌اندازد و این‌گونه با انفجار زودتر تروریست انتحاری در مکانی خلوت‌تر تلفات حمله تروریستی به ضاحیه به حداقل خود می‌رسد.

در خبرهای نخستین درباره این حادثه آمده بود که دختر کوچک وی نیز در این حادثه کشته شده است؛ اما خوشبختانه به دختر کوچک این مرد جوان شیعه لبنانی آسیبی نرسیده است.

رسانه‌های لبنانی و شبکه‌های اجتماعی در این کشور «ترموس» را یک قهرمان لقب داده و بسیاری از شهروندان لبنانی و طرفداران حزب‌الله در مراسم تشییع پیکر او به‌طور گسترده حضور یافته و وی را در روز 22 آبان‌ماه با لقب «قهرمان لبنان» به خاک سپردند.

captcha