اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت انقلاب ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی
کد خبر: 3472102
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
هاشمی‌نژاد خبر داد؛

اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت انقلاب ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی

گروه اجتماعی: مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب از برگزاری برنامه‌های متنوع از سوی این اداره ویژه زائران غیر‌ایرانی حرم مطهر رضوی از جمله برگزاری جشن‌ها، سخنراني و مسابقات فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، سید‌محمد‌‌جواد هاشمی‌‌نژاد، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب ابراز کرد: در این راستا برنامه‌های متنوعی از سوی این اداره ویژه زائران غیر‌ایرانی حرم مطهر رضوی از جمله برگزاری جشن‌ها، سخنراني و مسابقات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کلیت این مسابقات با محوریت «تبیین شخصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامي(ره) و بررسی دستاوردهای آن» در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به حضور زائران غیر‌ایرانی از اقصی نقاط دنیا به حرم مطهر رضوی در اين ايام، تلاش شده اطلاعات ارزشمندی از طریق این مسابقات با استفاده از کتاب‌های مختلف و با به کارگیری از تیم‌های کارشناس در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گیرد.

هاشمی‌‌نژاد با اشاره به برگزاري مسابقات ويژه زائران اردو‌زبان، تصريح كرد: برگه‌های این مسابقات به زبان اردو است و هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق کوثر حرم مطهر رضوی توزیع می‌شود و به برگزیدگان نیز جوایزی به رسم یادبود اهداء خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری حلقه‌های معرفت با موضوعات دینی، عقیدتی، فقهی، فرهنگی و اجتماعی، مسابقات فرهنگی و سخنرانی در رواق کوثر، شب شعر انقلاب اسلامي همزمان با 22 بهمن‌ماه و برپايي كلاس‌هاي آموزشي با موضوع دستاوردهاي انقلاب اسلامي از 17 الی 22 بهمن از ديگر این برنامه‌ها است که در در رواق كوثر ويژه اين گروه از زائران در نظر گرفته شده است.

هاشمی‌‌نژاد عنوان کرد: «بررسی شخصیت امام خمینی(ره)»، «امام خمینی(ره)، رهبر و عالمي بزرگ در دوران معاصر» و «تاثیرات انقلاب اسلامی در بیداری جهان اسلامی» از جمله موضوعاتی است که به‌صورت کتبی ویژه زائران عرب‌زبان در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی تصریح کرد: مسابقه «احکام» از موضوعاتی است که برای آذری‌زبانان تدارک دیده شده است و به صورت شفاهی، در رواق غدیر حرم مطهر رضوی صورت می‌گیرد.

وی برگزاری مسابقات در هر روز به مناسبت دهه فجر، پیام‌رسانی از طریق چاپ بنر در صحن‌ها به مناسبت این ایام به چهار زبان انگلیسی، اردو، آذری و عربی، را از جمله فعالیت‌های این اداره در حوزه راهنمای زائر و تبلیغات محیطی دانست که در این ایام به صورت ویژه اجرا خواهد شد.

یادآور می شود، قرائت قرآن و زيارت، برگزاري شب شعر، سخنراني، بيان احكام، مديحه‌سرايي، گروه سرود و همخواني، بيان سيره و حديث از ائمه(ع)، نشست تفسير و تدبر در قرآن، آداب زيارت و احكام نماز و برگزاری 120 حلقه معرفت با موضوع آثار و بركات انقلاب اسلامي از دیگر برنامه‌های ويژه اين ايام به شمار می‌رود.
captcha