تجلیل از نخستین مدرسه حفظ نهج‌البلاغه
کد خبر: 3476350
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

تجلیل از نخستین مدرسه حفظ نهج‌البلاغه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: در بیست و یکمین دوره تکریم از خادمان قرآن کریم، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان برای سومین سال پیاپی در حوزه حفظ نهج‌البلاغه تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در بیست و یکمین دوره تکریم از خادمان قرآن‌ کریم و مراسم تجلیل از مؤسسات برگزیده قرآن و نهج‌البلاغه کشور که روز گذشته، 27 بهمن‌ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد، برای سومین سال پیاپی از مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان به‌عنوان مؤسسه برتر کشور تجلیل شد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیر‌عامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با ابراز خرسندی از تداوم موفقیت در این مؤسسه در کسب جایگاه «مؤسسه برتر کشور» در 3 سال اخیر گفت: این مؤسسه هم‌اکنون و در سال 1394 در حوزه «آموزش نهج‌البلاغه» موفق به کسب رتبه برگزیده کشور شده است.

تجلیل ازمؤسسه امیرالمومنین(ع)کاشان برای سومین سال پیاپی؛ تداوم موفقیت درکسب رتبه برترکشور

وی با بیان این مطلب که این مراسم با حضور مسئولان و خادمان قرآنی کشور  برگزار شد، افزود: پیرو اعلام نتایج چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان 94، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با کسب عناوین برگزیده در حوزه آموزش عمومی و تخصصی در صدر مؤسسات برتر کشور قرار گرفت.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در ادامه بیان کرد: این آزمون در 15 رشته مختلف برگزار شد که علاوه برکسب رتبه برتر در حوزه تخصصی نهج‌البلاغه، در مجموع رشته‌های قرآنی نیز مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در لیست مؤسسات برتر کشور قرار گرفت.

حسن‌زاده تصریح کرد: با توجه به نتایج اعلامی آزمون‌ها در مهرماه سال گذشته از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) به‌عنوان «مؤسسه برتر آزمون‌های قرآن ون هج‌البلاغه در سال 93 » انتخاب و تجلیل شده بود.

تجلیل ازمؤسسه امیرالمومنین(ع)کاشان برای سومین سال پیاپی؛ تداوم موفقیت درکسب رتبه برترکشور

وی در ادامه گفت: در مرداد‌ماه سال 92 و در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌ کریم و در آئین تکریم از خادمان نهج‌البلاغه نیز، این مؤسسه در «حوزه آموزش نهج‌البلاغه» از بین 2000 مؤسسه قرآنی به‌عنوان مؤسسه «برگزیده و برتر کشور» معرفی و از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت.

حسن‌زاده با بیان این مطلب که این مراسم با تجلیل از 13 خادم قرآن کریم در بخش‌های مختلف امور قرآنی همراه بود، افزود: از فعالان و قرآن آموزان برگزیده آزمون‌های سراسری قرآن و عترت در سال‌ جاری، مؤسسات برگزیده این آزمون‌ها وهمچنین دفاتر برگزیده استانی نیز تجلیل شد.

گفتنی‌است؛ مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان فعالیت خود را از سال 1382 شروع که تاکنون مفتخر به تربیت 42 حافظ کل نهج‌البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از 50 مقام برتر کشوری در مسابقات سراسری نهج‌البلاغه شده است که شعار «کاشان شهر نهج‌البلاغه» گواه بر این عملکرد است.

captcha