نحوه ساماندهی و اداره مزار شهدای گمنام در سراسر کشور
کد خبر: 3476971
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

نحوه ساماندهی و اداره مزار شهدای گمنام در سراسر کشور

گروه جهاد و حماسه: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نحوه ساماندهی و اداره مزار شهدای گمنام در سراسر کشور را تشریح کرد و گفت: این شکل اداره‌ کردن یادمان‌ها علاوه بر زیبایی‌های خاص خود، نشاط روحی و معنوی خاصی را در محله‌های اطراف یادمان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تفحص شهدا، سرلشکر بسیجی سیدحسن آقایی فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه چهارمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستور کار این جلسه مهم نحوه ساماندهی مزار شهدای گمنام در سراسر کشور بود که هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آن آیین‌نامه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها شوراهایی با عضویت امام جمعه، استاندار و فرماندار تشکیل می‌شود.

وی در ادامه افزود: این شوراها درباره یادمان‌هایی که برای شهدای گمنام در نقاط مختلف آن استان و شهرستان می‌خواهد بنا شود سیاستگذاری و برنامه‌ریزی می‌کنند تا برای هر نقطه‌ای از زمین که با پیکر پاک شهیدی طیب رفعت گرفته‌ است برای آن یادمانی احداث شود تا ملجأیی برای عاشقان جویای معنویت و عبودیت باشد.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه یادمان‌های ایجاد شده همانند مسجد و امامزاده خواهند بود، بیان کرد: در یادمان‌ها هیئت امنا ایجاد خواهد شد و این یادمان‌ها به صورت هیئت امنایی اداره خواهند شد. روحانی، اعضای هیئت امنای مسجد یا امامزاده نزدیک یادمان و مسئول بسیج محل و افرادی که علاقه‌مند هستند و قصد کمک به این زیارتگاه را دارند، این یادمان را اداره می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با زیبا خواندن این شکل اداره کردن نمادهای فرهنگی در سطح کشور اظهار کرد: در این یادمان‌ها یکسان‌سازی نمی‌شود، بلکه یک هماهنگ‌سازی ایجاد می‌شود؛ درست است که در این یادمان‌ها سیاستگذاری‌هایی صورت می‌گیرد، اما مردم همان نقطه که به شهدا دلبستگی دارند و برای یادمان‌ها فعالیت می‌کنند، همه با هم یک کانون فرهنگی می‌سازند و به این وسیله تمام یادمان‌های شهدا در سراسر کشور می‌تواند زیبایی‌های فرهنگی مربوط به آن منطقه را ارائه و در نهایت در میان مردم آن منطقه نشاط روحی، معنوی و عشق به جاذبه الهی و حسینی ایجاد کند.

captcha