مطالبه مؤسسات قرآنی از نمایندگان دهمین دوره مجلس
کد خبر: 3477891
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
در آستانه انتخابات صورت پذیرفت؛

مطالبه مؤسسات قرآنی از نمایندگان دهمین دوره مجلس

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیران عامل اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی سراسر کشور مطالبات خود را از نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت از قرآنیان و فعالیت‌های قرآنی مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل اتحادیه‌ها که به نمایندگی از 11 هزار تشکل قرآنی که بعد از هیئات مذهبی بزرگترین تشکل سازمان یافته در حوزه فرهنگی و دینی محسوب می‌شوند، مطالبات خود را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت از قرآنیان و فعالیت‌های قرآنی مطرح کردند.

این مدیران قرآنی از مجموعه‌ای که در مجلس طی چند دوره شکل گرفته با عنوان فراکسیون قرآن و عترت که به طور خاص موضوعات مرتبط با قرآن و عترت را دنبال می‌کند و بزرگ‌ترین فراکسیون از لحاظ تعداد اعضا است، انتظاراتی دارند.‌

این مدیران و مسئولان قرآنی کشور از این فراکسیون انتظار دارند که به صورت تخصصی‌تر و واقع بینانه‌تر مسائل حوزه قرآن و عترت را کارشناسی و رصد کنند و با ظرفیت‌هایی که در این حوزه در بخش حاکمیتی و مردمی است، تعامل داشته باشند و با نگاه باز مسائل را دنبال کنند.

آنچه مطالبه این مجموعه قرآنی به نمایندگی همه قرآنیان مطرح شده، این است که همانطور که در صنف‌های مختلف خدمات و قوانین حمایتی در بخش‌های مختلف چون بیمه و معافیت از مالیات‌های مجاز، صورت می‌گیرد، در بخش قرآن هم این قوانین حمایتی وجود داشته باشد.

از جمله انتقاداتی که از سوی مدیران مؤسسات قرآنی مطرح شد، این بود که با توجه به این که مؤسسات قرآنی خودجوش و مردمی هستند و از سرمایه شخصی هزینه می‌کنند اما این مراکز باید مالیات پرداخت کنند و همچنین پیگیری بحث بیمه فعالان قرآنی از مطالبات مدیران و فعالان قرآنی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور با اشاره به این که طی جلسات مشترک با فراکسیون قرآن و عترت سعی شده است تا نمایندگان مجلس را از فعالیت‌های قرآنی که در سطح کشور انجام می‌شود، آگاه کنیم زیرا نمایندگان ممکن است به دلیل مشغله که دارند از تصاویر قرآنی کشور آگاهی چندانی نداشته باشند، بنابراین ضرورت دارد جلسات مختلف با حضور نمایندگان مجلس و مدیران و فعالان قرآنی کشور برای برنامه‌ریزی در زمینه فعالیت‌های قرآنی برگزار شود.

وی اظهار کرد: امید است افرادی که باورهای عملی‌تر نسبت به انجام فعالیت‌های قرآنی دارند در مجلس حضور یابند و جلساتی برگزار شود تا مطالبات و مشکلات جامعه قرآنی مورد بررسی قرار گیرد.

captcha