تاکنون 40 درصد گلزار شهدای کاشمر ساماندهی شده‌اند/ اعتبارات کافی نیست
کد خبر: 3482767
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
سلحشور عنوان کرد:

تاکنون 40 درصد گلزار شهدای کاشمر ساماندهی شده‌اند/ اعتبارات کافی نیست

گروه اجتماعی: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر با بیان اینکه برای ساماندهی تمامی گلزارها اعتبارات جوابگو نیست، افزود: تمامی 58 روستای شهرستان کاشمر دارای گلزار شهید هستند که تاکنون فقط 40 درصد آن‌ها ساماندهی شده‌اند.

رشید سلحشور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه بدون شک موفقیت‌های نظام در عرصه داخل و خارج به برکت خون شهدا به دست آمده است، افزود: متاسفانه این روزها اغلب مردم گرفتار خانه تکانی برای استقبال از بهار هستند و کمتر کسی به روز بزرگداشت شهدا توجه می‌کند.
وی با اظهار تأسف از اینکه روز 22 اسفند به عنوان روز شهید مغفول و مظلوم مانده است، بیان کرد: فراموشي ارزش‌هايي مثل ايثار، از خودگذشتگي، کمک به همنوع و ... به ويژه ارزش‌هاي ديني و ماندگار و مورد نياز نسل جوان امروز پسنديده نيست.
سلحشور همچنین وضعیت نمادهاي شهدا در سطح شهر کاشمر را رضایت‌بخش ندانست و افزود: کاشمر با وجود اينکه شهر کوچکي است و در دوران دفاع مقدس فاصله زيادي تا جبهه‌هاي جنگ داشته، اما شهداي زيادي را تقديم انقلاب اسلامي کرده که لازم است در ورودي و سطح شهر بيش از پيش نمادهايي در اين زمينه وجود داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد نمادهای شهدا در سطح شهر کمرنگ‌تر از سایر نمادها باشد، افزود: در سال 58 به دستور  امام راحل بنیاد شهد تاسیس شد و در سال 89 در شورای فرهنگ عمومی تصویب شده که به روز شهید نامگذاری شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر با اشاره به اینکه در سال 92 تنها 17 درصد جامعه مطلع بودند که روزی هم به نام شهدا است و این آمار در سال گذشته به 35 درصد رسید، افزود: فکر می‌کنم با اقدامات انجام شده نسبت به سال‌های گذشته افزایش خوبی در خصوص اطلاع از این روز در بین مردم داشتیم که این آمار در سال جاری به 45 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه تا حدودی در سطح جامعه تحول ایجاد شده اما هنوز قابل قبول نیست، وضعیت المان‌های نصب شده شهدا در داخل شهر را قابل قبول ندانست و گفت: اگرچه نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتر شده اما هنوز با توجه به اینکه دومین شهر زیارتی هستیم و دارای هزار شهید و 28 سردار شهید آنگونه که باید مسئولان مربوطه پای کار نیامده‌اند.
سلحشور از مسئولان فرهنگی شورای شهر و شهرداری خواست با انجام اقدامات مطلوب‎تر در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه تلاش کنند و عنوان کرد: بدون شک شهید تنها متعلق به بنیاد شهید نیست برای کل جامعه بوده و ترویج فرهنگ و نیازمند همکاری همه نهادها و سازمان‌ها است.
وی در ادامه به وضعیت اشتغال فرزندان شاهد اشاره کرد و گفت: فرزندان شهیدی که در گذشته از بنیاد شهید وام گرفته‌اند برای اشتغال از سیستم ما خارج هستند و جزو آمار بیکاران محسوب نمی‌شوند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر با بیان اینکه در حال حاضر فرزندان بیکار جانبازان و ایثارگران بسیار زیادتر هستند و آمار دقیقی از آن‌ها در دست نیست اما از فرزندان شهدا 50 نفر دیگر بیشتر بیکار باقی نمانده‌اند، افزود: در حال حاضر 300 فرزند شهید، جانباز و ایثارگر مشغول به تحصیل هستند.
وی همچنین به وضعیت گلزار شهدا اشاره کرد و افزود: دو گلزار اصلی در شهر که در امامزاده سید حمزه(ع) و آرامگاه شهید مدرس قرار دارند، ساماندهی شده اما در جهت بهسازی گلزارهای روستایی از آمار عقب‌تر هستیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر با بیان اینکه اعتبارات برای ساماندهی تمامی گلزارها جوابگو نیست، افزود: تمامی 58 روستای شهرستان کاشمر دارای گلزار شهید هستند که تاکنون فقط 40 درصد آن‌ها ساماندهی شده‌اند.
captcha