شاعران مشهدی در سوگ خادم خورشید به شعرخوانی پرداختند
کد خبر: 3483479
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

شاعران مشهدی در سوگ خادم خورشید به شعرخوانی پرداختند

گروه هنر: نخستین شب شعر یادمان آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی در سوگ خادم خورشید به همت کانون بسیج هنرمندان در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین شب شعر یادمان‌ آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده فقید ولی فقیه در استان‌های خراسان، شامگاه 24 اسفندماه به همت کانون بسیج هنرمندان استان در مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.
در ابتدای مراسم در و دیوار مجتمع با شنیدن آیات کلام‌الله مجید، رنگ و بویی تازه گرفت و جانی تازه به روح حضار بخشید، دقایقی بعد علی‌اکبر یزدانی، مدیر انجمن شعر بسیج هنرمندان خراسان رضوی شروع به خواندن مثنوی خود کرد.
هرکسی آمد دلم را کند و رفت 
بیل نامهری زد از جا کند و رفت
جای خالی‌اش چنان داغی بماند 
بر دل جاماندگان‌ داغی بماند
علی‌اکبر یزدانی، مدیر انجمن شعر بسیج هنرمندان خراسان رضوی در ادامه این مراسم که با 45 دقیقه تأخیر آغاز شده بود؛ از تأخیر در برگزاری شب شعر عذرخواهی کرد و افزود: یکی از دلایل مشکلات در برگزاری هرچه بهتر این شب شعر، نبود امکانات بوده است.
یزدانی ضمن ابراز گله‌مندی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص عدم همکاری برای برگزاری این مراسم، افزود: مدت‌ زیادی را برای برگزاری این مراسم به دنبال مکانی می‌گشتیم تا این که ارشاد به ما قولی داد، اما در زمان برگزاری مراسم این قول عملی نشد.
وی با بیان اینکه ما برای حفظ این مرز و بوم شهدای زیادی داده‌ایم، افزود:  این عزیزان از قشرهای مختلف جامعه به شهادت رسیده‌اند تا امنیت امروز را داشته باشیم و اکنون نیروهای ما در خارج از کشور به شهادت می‌رسند.
حجت‌الاسلام سید مسلم موسوی، عضو انجمن شعر طلاب خراسان رضوی نیز در این شب شعر ابراز کرد: همه کارهای دنیا سخت و کار فرهنگی سخت‌تر است.
سید حسین عمادی، جانشین مدیر انجمن شعر بسیج هنرمندان خراسان رضوی شعری را در وصف آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی قرائت کرد. 
ضامن آهویی و از آب سقاخانه‌ات
خادم و جارو کش و دربان شاعر می‌شود
در جوار حضرتت واعظ گرفته آشیان
بی‌گمان از لذت دیدار شاعر می‌شود
در ادامه مراسم همه شعرا به شعرخوانی پرداختند و در ادامه حجت‌الاسلام سید مسلم موسوی شعری در رابطه با شهدای دفاع مقدس از جمله عبدالحسین برونسی، شهید کاوه و همچنین شهید مطهری قرائت کرد به گونه‌ای که یاد شهدا در وجود حضار زنده شد.
یادآور می‌شود، آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده فقید ولی فقیه در استان‌های خراسان و تولیت فقید آستان قدس رضوی 14 اسفندماه دار فانی را وداع گفته است، پیکر وی 15 اسفندماه پس از قرائت نماز میت توسط ولی امر مسلمین در روضه منور رضوی آرام گرفت.
captcha