احداث زائرسرای ارزان‌قیمت، تقویت توریسم مذهبی را به دنبال دارد
کد خبر: 3509908
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

احداث زائرسرای ارزان‌قیمت، تقویت توریسم مذهبی را به دنبال دارد

گروه اجتماعی: شهردار مشهد ابراز کرد: ساخت زائرسراهای ارزان قیمت نه تنها تهدیدی برای سرمایه‌گذاری در بخش هتلینک است بلکه امکان مضاعف برای تقویت توریسم مذهبی و فرهنگی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد سوم تیرماه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث زائر شهر رضوی پروژه فار اول در بزرگراه مشهد ـ باغچه با اشاره به اینکه نگاه به مهدویت نگاه به جهانی شدن و ایجاد پایگاه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بسترسازی مناسب برای قیام امام زمان(عج) است، گفت: مشهد مقدس مرکز ولایت است.
وی ادامه داد: اگر به اهداف عالی نظام، اسناد بالا دستی و منشور دیدگاه امام خمینی(ع) و فرمایشات رهبر معظم انقلاب نظر کنیم به این نتیجه می‌رسیم که مشهد و ایران باید قطب فرهنگ و تمدن اسلامی باشد که در این راستا باید جهاد مقدسی را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه مشهد نه تنها ظرفیت پذیرش 27 میلیون زائر را دارد، بلکه ظرفیت پذیرش قریب به 70 میلیون زائر داخلی و خارجی را نیز دارد، گفت: اگر نظری به اندیشه‌های جدید اسلامی دولتمردان در کشورهای بزرگ جهان بیندازیم به شکل واضع مشخص است که آن‌ها فرهنگ ناب اسلامی و شیعی را در ایران جستجو می‌کنند و این امر اعتقاد آنان است.
مرتضوی تصریح کرد: لذا در مبادلاتی که با این کشورها داریم به عینه مشاهده می‌کنیم مسلمانان این کشورها تمایل بسیاری برای حضور در ایران و داشتن مراودات مختلف فرهنگی، قومیتی و اسلامی دارد از طرفی تمایل بی‌نظیری برای حضور در مشهد و زیارت وجود دارد.
شهرداری مشهد ادامه داد: از طرفی ما در این شهر ضعف زیرساختی در سیستم حمل و نقل ریلی و هوایی داریم که اگر خواهان برقراری ارتباط و حضور 70 میلیون زائر در مشهد هستیم، گام نخست در این زمینه همین احداث اینگونه زائرشهرها است که به همت تولیت آستان قدس رضوی برداشته شده است.
وی اضافه کرد: لذا این گونه اقدامات نه تنها تهدیدی برای سرمایه‌گذاری در بخش هتلینک است بلکه امکان مضاعف برای تقویت توریسم مذهبی و فرهنگی را فراهم می‌کند، همچنین اگر به دنبال ایجاد انگیزه‌های اقتصادی هستیم ساخت این زائرسراها ایجاد اشتغال می‌کند.
مرتضوی ابراز کرد: شهرداری همراه با استانداری و دیگر دوستان و مسئولان استان و مشهد باید طرحی نو را ایجاد کرده و به دنبال احداث هتل در بخش‌های مختلف جهت استفاده و تشرف زائران به حرم رضوی باشیم و از کسانی که تمایل به امر دارند، دعوت می‌کنیم.
وی ادامه داد: در مدیریت شهری باید شهروند متمول داشته باشیم چون در این صورت مدیریت و صنعت نیز متمول است لذا به دنبال درآمد پایدار برای شهرداری هستیم تا بستر مناسب را برای فرهنگ زیارت فراهم کنیم.
شهردار مشهد تصرح کرد: باید تمسک به فرهنگ زیارت و بسترسازی آن داشته باشیم که تولیت آستان قدس رضوی هوشمندانه آغاز مطلوبی را برای توسعه زیارت انجام دادند و شهرداری و مدیریت شهری نیز تمام قد در خدمت این مسیر است.


captcha