شب شعر علوی در باكو برگزار شد
کد خبر: 3511527
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

شب شعر علوی در باكو برگزار شد

گروه بین‌الملل: «شب شعر علوی» به مناسبت سالروز شهادت امیرالمومنین امام علی(ع) در رایزنی فرهنگی كشورمان در باكو برگزار شد.

شب شعر علوی در باكو برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم كه جمعی از شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمهوری آذربایجان و نمایندگان محافل علمی و فرهنگی این کشور حضور داشتند، سید ابراهیم ابراهیمی‌نائید، رایزن فرهنگی ایران در باکو در خصوص ابعاد شخصیتی و فضایل امام علی(ع) سخنرانی کرد و صبر و بردباری را یکی از فصایل مهم مولا علی(ع) برشمرد.
وی با اشاره به فرازی از خطبه نهج‌البلاغه گفت: دلیل این همه صبر مولای متقیان امام علی(ع) حفظ اسلام و یکپارچگی آن بوده است.
رایزن فرهنگی کشورمان سیر و سلوك حضرت علی(ع) را الگویی برای جامعه بشری خواند و گفت: همه ما باید در گام اول، علی(ع) و سیره آن حضرت را بشناسیم و در راه اهل بیت(ع) گام برداریم.
پس از آن، امام وردی حمید‌اف، از اساتید انستیتوی ادبیات فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان به جایگاه والای امام علی(ع) در اسلام اشاره كرد و گفت: مطالعات انجام‌گرفته تا به حال و همچنین ادبیات دوره‌‌های مختلف نتوانسته‌اند ابعاد شخصیتی آن حضرت را به طور کامل انعکاس دهند.
وی افزود: نویسندگان و شعرای دوره‌های مختلف از زندگی، ابعاد شخصیتی به ویژه عدالت علی(ع) الهام گرفته و سعی داشتند آن را به عنوان الگویی برای جامعه بشری در آثار خود ترویج دهند.
این ادیب آذری بر ضرورت مطالعه هرچه بیشتر زندگی و ابعاد شخصیتی مولای متقیان حضرت علی(ع) تأکید کرد.
رافق شیروانلی، رهبر خانه ادبی «واحد» باکو نیز با اشاره به اهمیت ترویج ایده‌های بشر دوستانه حضرت علی(ع)، تلاش‌های آن حضرت برای تأمین سعادت انسان‌ها را یادآور شد.
به گفته وی، جامعه بشری بیش از هر زمانی به آشنایی با ایده‌های امام علی(ع) نیاز دارد.
رافق شیروانلی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در ایران را گامی در راستای تحقق ایده‌های امام متقیان علی(ع) عنوان کرد.
در ادامه، شاهین فاضل از شعرای بنام آذربایجان اشعار خود را برای حاضران در همایش خواند.
این مراسم با نوحه‌سرایی و قرائت شعر در مدح امام علی(ع) و اهل بیت(ع) توسط شعرا و مداحان جمهوری آذربایجان همراه بود.

captcha