31 مرداد؛ مهلت ارسال آثار به «شب شعر منا»
کد خبر: 3519446
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

31 مرداد؛ مهلت ارسال آثار به «شب شعر منا»

گروه هنر: در راستای حفظ یاد شهدای منا فراخوان اولین همایش «شب شعر منا» ویژه طلاب و روحانیون اعلام شد که بر اساس این فراخوان، مهلت ارسال اثر به این همایش 31 مرداد پایان می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با توجه به این‌که فاجعه منا موجب مرگ انسان‌های بسیاری شد و ما و دیگر ملت‌ها را عزادار کرد نباید هرگز فراموش بشود.
حجت‌الاسلام ملک‌دار گفت: این حادثه باید همیشه در تاریخ زنده بماند تا بی‌کفایتی آل‌سعود در این جریان به جهانیان یادآوری و ثابت شود.
مسئول دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی افزود: به مناسبت سالگرد این فاجعه دردناک نخستین همایش «شب شعر منا» ویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این شب شعر را لبیک به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه نباید فاجعه منا فراموش شود، عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، بعثه نمایندگی مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و جامعةالمصطفی العالمیة، فراخوان شعر منا را منتشر کرده‌اند.
حجت‌الاسلام ملک‌دار تصریح کرد: طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه سراسر کشور اعم از خواهران و برادران ایرانی و غیر ایرانی می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۱ مردادماه از طریق نشانی اینترنتی www.honareasemani.ir و یا به آدرس قم، بلوار ۴۵ متری شهید صدوقی، بلوار شهید اخلاقی، پلاک ۳۱، دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی ارسال کنند.
وی فاجعه منا، جنایات آل‌سعود و حج را از موضوعات کلی این شب شعر برشمرد و گفت: محدودیتی در شعر و موضوعات آن وجود ندارد و علاقه‌مندان می‌توانند در موضوعاتی دیگری چون شهدای مهاجر الی‌الله، برائت از مشرکین، اندیشه وهابیت و تروریست نیز به ارسال آثار خود بپردازند.
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه این شب شعر در ایام عید قربان برگزار خواهد شد، افزود: آثار ارسالی در کارگروهی بر اساس شاخصه‌های در نظر گرفته شده داوری می‌شود و از آثار برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.
captcha