سومین شب شعر شاعر خراسانی در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3520468
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
به مناسبت دهه کرامت؛

سومین شب شعر شاعر خراسانی در مشهد برگزار شد

گروه هنر: به مناسبت دهه کرامت سومین شب شعر شاعر خراسانی، نکوداشت شاعر آئینی، رضا رضایی با حضور بیش از 100 شاعر و مسئولان هنری خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به مناسبت دهه کرامت سومین شب شعر شاعر خراسانی، نکوداشت شاعر آئینی، رضا رضایی، شامگاه گذشته 15 مرداد با حضور بیش از 100 شاعر و مسئولان هنری خراسان رضوی در سالن همایش‌های شهید هاشمی‌نژاد کانون بحث و انتقاد دینی مشهد صورت گرفت.
بر اساس این گزارش، این مراسم به همت هفت انجمن ادبی خراسان رضوی و با حمایت اداره کل ارشاد و بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی با حضور یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و سید جواد کمالی، مسئول بسیج هنرمندان استان و مسئولان و اعضای انجمن‌های ادبی طلاب، بسیج، دعبل، حلاوت، ایثارگران، مادرانه، عماد و آفتابگردان‌ها با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط سید حمزه موسوی آغاز شد.
علی عدالتی مجد، دبیر انجمن شعر طلاب خراسان رضوی، در ابتدا مراسم ضمن ارائه گزارش از روند برگزاری شب‌های شعر خراسانی، گفت: در سال 94 در دو شب شاعر به تجلیل از دو شاعر مرحوم قاسمعلی اسفندیاری و هاشم شکوهی پرداختیم و امسال در نظرداریم به تجلیل از شعرای معاصر و آئینی خراسان همانند، آقایان رضایی، برزگر و... بپردازیم تا از این طریق سرمایه‌های ادبی و خدمتگزاران شعر و ادب و هنر را به جامعه معرفی کنیم.
در ادامه مراسم عباس خیرآبادی شاعر و نویسنده خراسانی، یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید جواد کمالی، مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی و سید حامد حسینی، شاعر آئینی در تجلیل از رضارضایی و حمایت از شعر سخنانی ایراد کردند.
همچنین چند نفر از شاعران از جمله، راضیه رجایی، مریم دلداربهاری، ایمان مرصعی، عباس خیرآبادی، مهدی آخرتی، سید حسین موید، هاشم رضازاده، رضا رضایی، سید حامد حسینی و حجت‌اسلام علی عدالتی مجد و مرتضی سعیدی نایینی به شعرخوانی درباره میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، دهه کرامت، حضرت مهدی(عج) و نکوداشت رضا رضایی پرداختند.
در پایان مراسم پس از آوازخوانی منصور کریمی چند سبد دسته گل به همراه یک جلد قرآن نفیس و لوح تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و هدایای بسیج هنرمندان توسط مسئولان حاضر و دبیرخانه شب شاعر خراسانی به صدیقه رجایی همسر رضا رضایی اهدا شد.
یادآور می‌شود، رضا رضایی در دو نوبت 40 و 45 روزه در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور یافته است نوبت اول در مجتمع آموزشی لشکر 77 مستقر در اهواز، معلم محصلان رزمنده بوده و نوبت دوم آرپی جی زن خط مقدم جبهه‌های ایلام بوده است.
captcha