ساماندهی 369 گلزار شهدا در استان قزوین
کد خبر: 3527661
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

ساماندهی 369 گلزار شهدا در استان قزوین

گروه اجتماعی: معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه در سه سال گذشته ساماندهی 369 گلزار شهدا در استان قزوین به اتمام رسیده است، گفت: 90 درصد گلزارهای شهدای استان قزوین تحویل شهرداری، دهیاری و بخشداری شده است.

محمدرضا علی‌اکبربیک، معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: ساماندهی 369 گلزار شهدای استان قزوین از دولت‌های گذشته در دستور کار بنیاد استان بوده و یک بار همه گلزارها بازسازی شده ‌است.
وی افزود: با توجه به اینکه گلزارهای شهدا طبق تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با وزارت کشور، بعد از ساماندهی تحویل بخشداری، دهیاری و شهرداری می‌شوند، 90 درصد این گلزارها تحویل داده شده است.
علی‌اکبربیک عنوان کرد: با توجه به اینکه سال‌های زیادی از بازسازی و ساماندهی گلزارهای شهدا گذشته، برخی از مزارهای شهدا نیاز به بازسازی مجدد دارند که این کار با هماهنگی بخشداری و دهیاری صورت می‌گیرد.
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: سنگ‌های مزارهای شهدا که مخدوش شده باشند با اولویت و با نظر خانواده شهدا و ایثارگران تعویض می‌شوند.
وی در پایان یادآور شد: ساماندهی گلزارهای شهدای استان قزوین از اهمیت ویژه‌ای در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد تا نسل امروز و آینده بتوانند از این مکان بهره‌برداری معنوی کنند.
captcha