پویش دستگیری از دانش‌آموزان نیازمند
کد خبر: 3532716
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

پویش دستگیری از دانش‌آموزان نیازمند

گروه جامعه: ‌پويش «پروانه باشيم» تلاش دارد حلقه اتصال و رابط شهروندان با دانش‌آموزان بی‌بضاعتى باشد كه در تأمين اقلام تحصيلی خود ناتوان هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، كمك به نيازمندان يكى از اركان سبك زندگى ايرانى اسلامى و تاكيدات قرآنى است. در همين راستا، پويشي در سطح شهر تهران به همت تعدادی از جوانان مومن و جهادی راه‌اندازی شده است كه با اهدای گل، شهروندان را دعوت مى‌كنند تا به تهيه بخشی از اقلام تحصيلی مورد نياز دانش آموزان نيازمند، به آنان لبخند و آرامش هديه كنند.

اين پويش تلاش دارد حلقه اتصال و رابط شهروندان با دانش‌آموزان بی‌بضاعتى باشد كه در تأمين اقلام تحصيلي خود ناتوان هستند.

مردم مهربان ايران، شيفته كمك به همنوع خود هستند و اين رفتار، ريشه در سبك زندگی و فرهنگ اصيل كشور ما دارد. اما طبيعتاً اين روزها و در كنار مشغله‌های روزمره، همه ما گاهی نياز به تلنگرى داريم كه لا به لای روزمرگی‌ها، موضوعات مهم در ذهنمان كمرنگ يا فراموش نشود.

پويش «پروانه باشيم» تلاش دارد به مثابه يك تلنگر، روزمرگی‌ها را كنار بزند و با ترويج فرهنگ مهربانی‌ يادآوری كند كه مدارس باز شده‌اند و در اين ميان، دانش‌آموزانی هستند كه حتي توان تهيه يك دفتر براي نوشتن را هم ندارند.

پويش «پروانه باشيم» از زيرمجموعه‌های طرح حج انقلابی است كه در ماه مبارك رمضان و در بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللی قرآن توسط موسسه فرهنگى رسانه‌ای مخلصين به اجرا در آمد؛ هدف طرح «حج انقلابی»، فرهنگسازی برای خرید نکردن حجاج از عربستان سعودی و کاهش هزینه‌های غیرضروری در سفر معنوی حج است با این هدف که هزینه‌های غیرضروری خرید در سفر زیارتی حج، برای نیازمندان ایرانی هزینه شود.

مرحله نخست پويش «پروانه باشيم» از عيد سعيد قربان در شهر تهران آغاز شده و تا كنون ادامه دارد. در اين پویش، جمعی از جوانان مومن و انقلابی با لباس‌های سفید(نماد لباس احرام در سفر معنوی حج) در معابر پرتردد شهر تهران حضور مى‌يابند و با اهدای گل و نماد پروانه به شهروندان، آنان را دعوت مى‌كنند تا به دانش‌آموزان نیازمند تهرانی در آستانه بازگشایی مدارس کمک کنند.

در مرحله نخست اين طرح، دو راه برای همراهی شهروندان عزیز با این طرح تعریف شده؛ نخستین راه، این است که موسسه، آدرس دانش ‌آموزان نیازمند را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد تا خود آنان برای کمک، شخصاً اقدام کنند و راه دوم این است که شهروندان هدایای خود را به موسسه ارسال کنند تا به دست دانش‌آموزان نیازمند رسانده شود.

مرحله دوم پويش پروانه باشيم در دهه نخست ماه محرم و با يك كارويژه متفاوت ‌در پايتخت اجرا خواهد شد. شهروندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به کانال تلگرامی @mokhlesin و سایت اینترنتی www.mokhlesin.ir  مراجعه کرده و همچنین به سامانه پیامکی 100009 پیام داده و برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند، اعلام آمادگی کنند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۰۹:۵۵
0
0
کمک کردن به دانش آموزان نیازمند و فراهم کردن بخشی از نیازهای آنها جنبه‌های خیلی خوبی در جامعه خواهد داشت
captcha