تهدیدات شبکه‌های مجازی از جمله موضوعات سخنرانی ماه محرم باشد
کد خبر: 3535813
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

تهدیدات شبکه‌های مجازی از جمله موضوعات سخنرانی ماه محرم باشد

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: باید از ظرفیت بالای هیئت‌های مذهبی برای پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم استفاده کرد و در این میان مداحان و سخنرانان می‌توانند به تشریح ابعاد مختلف مبازره با موادمخدر و تهدیدات شبکه‌های مجازی و جلوگیری از رخنه انحرافات اخلاقی آنها بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین داوود عباسی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان،  عنوان کرد: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، 307 هیئت زیر نظر این اداره ثبت شده که در ماه‌های محرم و صفر به عزاداری می‌پردازند، از این تعداد، 150 هیئت مربوط به شهر ملایر و 70 هیئت نیز دانش‌آموزی هستند و مابقی هیئت‌ها مربوط به روستاهای تابعه شهرسنان است.
وی افزود: همچنین بیش از 300 مداح شناسنامه‌دار در سطح شهرستان در طول عزاداری ماه‌های محرم و صفر به مداحی مشغول خواهند بود و 30 مبلغ از قم به شهرستان ملایر اعزام شده‌اند و مابقی مبلغان بومی خود شهرستان هستند، سخنرانی، بیان احکام دین، پاسخگویی به مسائل و سوالات شرعی، برپایی مراسم عزای حسینی و اقامه نماز جماعت را در مناطق و محلات اعزامی برعهده دارند.
حجت‌الاسلام عباسی عنوان کرد: در نخستین روز از ماه محرم نشست‌های توجیهی با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان شهرستان و نمایندگان شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی برگزار شد و طی آن توصیه‌های اخلاقی، قانونی، بهداشتی و امنیتی به شرکت‌کنندگان داده خواهد شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر بیان کرد: مسئولان هیئت‌ها باید در زمان حرکت دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها و معابر از اختلاط بانوان و آقایان عزادار جلوگیری کنند، همچنین رعایت نکات بهداشتی در طبخ نذورات و تعامل و همکاری منسجم با نیروی انتظامی باید در اولویت کاری هیئت‌ها باشد.
وی بر لزوم برپایی مجالس قرائت قرآن و زیارت عاشورا و استفاده از حضور روحانیون برای سخنرانی در هیئت‌ها تأکید کرد و ادامه داد: مداحان نیز موظف هستند تنها به بیان مطالب متقنی که مطابق با مقاتل مستند است، بپردازند و از اشاعه هرگونه خرافه و بدعت تازه جدا خودداری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: باید از ظرفیت بالای هیئت‌های مذهبی برای پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم استفاده کرد و در این میان مداحان و سخنرانان می‌توانند به تشریح ابعاد مختلف مبازره با موادمخدر و تهدیدات شبکه‌های مجازی و جلوگیری از رخنه انحرافات اخلاقی آنها بپردازند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر یادآور شد: ترویج ازدواج‌های آسان و به‌هنگام و کمک به مستمندان و نیازمندان از دیگر ظرفیت‌های موجود در هیئت‌های مذهبی است که خوشبختانه در ملایر طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته و مسئولان هیئت‌ها با جذب خیرین چندین مورد جهیزیه تهیه کرده و نذورات باقیمانده را به صورت جیره خشک بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرده‌اند.
حجت‌الاسلام عباسی عنوان کرد: حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برای احیای دین خداوند، اقامه امر به معروف و نهی از منکر و مبازره با طاغوت زمانه به همراه اعضای خانواه خویش قیام کردند و به شهادت رسیدند، باید قدر مجالس عزاداری را بدانیم و از این مجالس استفاده کنیم و روحاً و قلباً این مجالس را وسیله‌‌ای برای ایجاد ارتباط و اتّصالِ هرچه محکم‌‌تر میان خودشان و حسین‌‌بن‌علی(ع)، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهیم و در عزاداری‌ها به هدف اصلی قیام امام حسین(ع) توجه کرده و به بیراهه نرویم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۱۵:۵۵
0
0
باید از این شبکه‌های مجازی به درستی و برنامه ریزی شده استفاده کرد تا دچار مشکل و انحراف نشد
captcha