11 آبان‌ماه، شیراز میزبان شب شعر عاشورایی طلاب و دانشجویان كشور می‌شود
کد خبر: 3542210
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

11 آبان‌ماه، شیراز میزبان شب شعر عاشورایی طلاب و دانشجویان كشور می‌شود

گروه فرهنگی: سوگواره شب شعر عاشورایی دانشجویان و طلاب سراسر كشور شامگاه سه‌شنبه، 11 آبان‌ماه در تالار سینا و صدرای شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدمحمد امین جعفری حسینی، دبیر علمی سوگواره شعر عاشورایی دانشجویان و طلاب سراسر کشور امروز، 10 آبان در جمع خبرنگاران در تشریح این برنامه گفت: پس از چند دوره برگزاری آیین ویژه دانشجویان و طلاب، خوشبختانه امسال با همراهی و همدلی تحسین‌ برانگیز اداره قرآن و عترت و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فراخوان بزرگ سوگواره شعر عاشورایی طلاب و دانشجویان سراسر کشور به کلیه حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و آموزشی تحت پوشش وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد.
وی افزود: علی‌رغم فرصت کم اعلام شده در فراخوان برای ارسال آثار، شاهد ستقبال چشمگیر دانشگاهیان کشور از این برنامه معنوی بودیم به طوری كه 847 اثر به دبیرخانه این شب شعر ارسال شد و بعد از 3 مرحله داوری دقیق، در نهایت 14 اثر به عنوان آثار برگزیده این شب شعر انتخاب شدند.
جعفری برگزاری این سوگواره ملی را یکی از زیباترین جلوه‌های وحدت و همصدایی فرهنگی میان حوزه و دانشگاه نامید و افزود: زمان برگزاری آیین شعرخوانی این سوگواره در طلیعه و یک شب زودتر از سی و یکمین دوره شب‌های شعر عاشورا، یعنی غروب سه شنبه، یازدهم آبان در تالارهای سینا و صدرا خواهد بود تا فرصتی برای حضور عموم مردم فرهنگ پرور شیراز و عاشقان فرهنگ عاشورایی باشد.
عضو ستاد برگزاری شب شعر عاشورای شیراز همچنین برگزاری سی و یک ساله شب شعر عاشورا را سند فرهیختگی و فرزانگی مردم فارس و شیراز دانست و افزود: هیچ جریان و اتفاق ادبی معاصر به اندازه و میزان شب شعر عاشورای شیراز از معیار ماندگاری و تاثیرگذاری و جریان‌سازی در فضای ادبی کشورمان برخوردار نبوده و به میزان شب شعر عاشورای شیراز نتوانسته است در پرورش نسل‌های نوین شاعران آیینی، عاشورایی و حتی اجتماعی مؤثر باشد.  
یادآور می‌شود، سی و یکمین دوره شب‌های شعر عاشورا یک شب پس از شب شعر عاشورای دانشگاهیان، به مدت دو شب، و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، دوازدهم و سیزدهم آبان در تالار حافظ و با حضور عموم مردم ادب پرور شیراز برگزار خواهد شد.
captcha