برگزاری مرحله نیمه‎پایانی مسابقات ملی مناظره‌های دانشجویی
کد خبر: 3542327
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

برگزاری مرحله نیمه‎پایانی مسابقات ملی مناظره‌های دانشجویی

گروه دانشگاه: در مرحله نیمه پایانی مسابقات ملی مناظره‌های دانشجویی دو تیم از دانشگاه تهران و دو تیم از دانشگاه امام صادق(ع) در تالار کمال دانشگاه تهران به رقابت پرداختند و درنهایت دو تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در مرحله نیمه نهایی مسابقات محلی مناظره‌‎های دانشجویی که عصر امروز، دوشنبه 10 آبان ماه برگزار شد، دو تیم از دانشگاه امام صادق(ع) و دو تیم از دانشگاه تهران، در تالار کمال دانشگاه‌ تهران با یک‌دیگر به رقابت پرداختند که اعضای تیم «جیم» در موافقت با این گزاره که «استفاده از زور برای نهادینه ساختن قانون مجاز است» استدلال‌­هایی برای توجیه نظرات خود ارائه نمودند.

در ادامه این مراسم تیم«مسطور» با نظر مخالف به گزاره فوق، استدلال‌هایی را علیه تیم موافق مطرح نموده و در نهایت تیم «جیم» با نظر هیئت داوران به عنوان تیم راه یافته به مرحله نهایی انتخاب شد.

پس از اتمام مناظره اوّل، تیم «بینات» به عنوان تیم موافق و «پرسا» به عنوان تیم مخالف  با موضوع «جدایی دین از سیاست موجب بی اخلاقی سیاست‌مداران می‌­شود» به رقابت و مناظره با یکدیگر پرداختند و در نهایت تیم «پرسا» با رأی هیأت داوران به مرحله نهایی راه یافت.

در این دوره از مناظره­‌های دانشجویی آقایان حسین بیات، گودرز آشتیانی، اعظم شاوردی و مریم صداقت داوری این مسابقه را بر عهده داشتند و بر اساس ملاک­هایی چون شیوه استدلال صحیح، ارجاع درست، و رعایت اخلاق و آداب مناظره به داوری پرداختند.

گفتنی است که مرحله پایانی با حضور دو تیم راه یافته به مرحله نهایی در یازدهم آبان ماه سال جاری با موضوع «توسعه اقتصادی بر توسعه سیاسی مقدم است» با حضور سعید پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، امیر مقدسی رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه‌ تهران و مهدی فیض رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی برگزار می‎شود.

captcha