مدارا و سماحت؛ اركان جذب جوانان به مساجد
کد خبر: 3542831
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
باقری اظهار كرد:

مدارا و سماحت؛ اركان جذب جوانان به مساجد

گروه اجتماعی: سرپرست دبیرخانه كانون‌های مساجد فارس گفت: مؤلفه‌هایی از جمله مدارا کردن، مجهز شدن به سلاح علم، سماحت و نیازسنجی می‌تواند بر جذب جوانان به مساجد مؤثر باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس امروز، 12 آبان در جمع مدیران، رابطان فرهنگی برادر و خواهر و اعضای کانون‌های مساجد شیراز با اشاره به سخنان تاریخی مقام معظم رهبری در خصوص این كانون‌ها گفت: رهبر فرزانه انقلاب 19 مهر 1391 در توصیه‌های ارزشمند خود در جمع روحانیون خراسان شمال فرمودند که: «من سفارش می‌کنم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج» که این سخن ارزشمند نصب العین فعالیت‌های فرهنگی مساجد است و موجب افزایش تعامل بین اصحاب مسجد می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه اصحاب مساجد به خصوص مدیران، دست‌اندرکاران برنامه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد باید با تحقیق و پژوهش به دنبال بررسی راه‌های جذب نوجوانان و جوانان باشند، افزود: برای جذب نوجوان و جوان امروز باید به نکات اشاره شده رهبری در این سخنان بسیار توجه کرد زیرا مؤلفه‌هایی از جمله مدارا کردن، مجهز شده به سلاح علم، سماحت و نیازسنجی که توسط معظم‌له بیان شده است، می‌تواند بر جذب جوانان مؤثر باشد.
باقری با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب همواره بر اهمیت و کار فرهنگی در فضای مجازی تاکید فرموده‌اند، گفت: در این راستا با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع امنیت فضای مجازی برگزار شد.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس افزود: این کارگاه با آموزش ویژگی‌های فضای سایبری، ویژگی‌های جنگ سایبری، آسیب‌های تلفن همراه و امنیت فضای مجازی توسط پلیس فتا همراه بود.
حجت‌الاسلام حسین بشیری، امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی ـ هنری مجتمع المهدی(ع) نیز در این نشست گفت: مساجد پایگاه همیشگی و دائمی اسلام است و از این مکان مقدس می‌توان همه امور را کنترل و مدیریت کرد و مقام معظم رهبری با سخنان ارزشمند خود در خصوص کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اهمیت فعالیت‌های مساجد را متذکر شدند.
مدیر کانون تخصصی قرآن استان فارس یادآور شد: هرکس در کانون‌های مساجد خدمت می‌کند، خدمت عاشقانه برای خداست و ثمره دارد چون خالصانه است.
وی تاکید کرد: همه حرکت‌های انقلابی ما از مسجد شروع شده است و امروز نیز فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید به گونه‌ای باشد که مرد تحول و حضور کانون در مسجد را احساس کنند.
یادآور می‌شود، این برنامه با تجلیل از فعالان خواهر و برادر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد شیراز، برپایی نمایشگاه معرفی فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم همراه بود و شرکت‌کنندگان در  کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع امنیت فضای مجازی حضور یافتند.
captcha