برپایی 20 عنوان نشست، رونمایی و شب شعر در نمایشگاه كتاب فارس
کد خبر: 3549046
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

برپایی 20 عنوان نشست، رونمایی و شب شعر در نمایشگاه كتاب فارس

گروه فرهنگی: در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه كتاب فارس 20 عنوان نشست، رونمایی، سخنرانی و شب شعر با حضور فرهنگوران و فرهیختگان این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، جمشید رضایی، دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه كتاب فارس امروز، 6 آذرماه از برگزاری 20 عنوان نشست، رونمایی، سخنرانی و شب شعر در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه نویسندگانی چون احمد اکبرپور، مهدی یزدانی خرم، اکبر صحرایی، یوسف نیری، محمدمهدی نیری و ... در سراهای گفت‌وگوی سالن‌های ٥گانه نمایشگاه به تبادل نظر می‌پردازند.
وی با بیان اینكه نخستین نشست این نمایشگاه عصر پنج‌شنبه با عنوان «كتاب درمانی» برپا شد، افزود: در این نشست راهکارهایی برای کمک به کودکان و نوجوانان در تالار گفت‌وگو اصلی در سالن سرو مطرح شد و همچنین ادامه این نشست‌ها تالار گفت و گوی سرو جمعه ۵ آذرماه از ساعت۱۷.۳۰ به مدت یکساعت میزبان دکتر اسماعیل آذر بود كه به شعر و مشاعره اختصاص داشت.
رضایی با اشاره به برنامه تالار گفت و گوی ملاصدرا را هم اعلام کرد و گفت: روز گذشته و در دومین روز نمایشگاه کتاب فارس نشست بررسی آثار طنز انقلاب و دفاع مقدس از ساعت ۱۰ و سی دقیقه صبح با حضور داوود امیریان، اکبرصحرایی و حمید اکبرپور برگزار شد و در عصر همین روز نیز همایش «ریحانةالنبی» به همراه «عصر مدافعان حرم و ادبیات انقلاب و دفاع مقدس» برگزار شد.
وی همچنین از برپایی نشستی با عنوان سواد رسانه‌ای، اولویت  نو ظهور جهانی با حضور حسن مقدس‌زاده خبر داد و گفت: در روز شنبه و سومین روز از نمایشگاه کتاب فارس مهدی یزدانی خرم، نویسنده کتاب‌های «من منچستریونایتد را دوست دارم» و «سرخ سفید» هر دو از نشر چشمه تالار گفت و گوی سالن سرو از ساعت ۱۶ پیرامون داستان و رمان به سخنرانی می‌پردازند.
دبیر اجرایی نمایشگاه كتاب فارس ادامه داد:‌ در همین روز شب شعر محمد شعبانی، کیوان نریمانی، ندا کامیاب، احمد فرید مند، نیما تقوی، راد قنبری، سیمین رهنمایی، ساسان کشوری و سهند چهل تنان از ساعت ۱۷ وسی دقیقه آغاز می‌شود و همچنین امشب سرای گفت و گوی سالن سرو میزبان نشست «نقش زنان در تحقیق و توسعه علم» با حضور هاجر صفاهیه است.
وی در ادامه به برنامه‌های جنبی روز سوم نمایشگاه اشاره كرد و گفت: عرفان و اخلاق در ادبیات و عرفای فارس نشستی است که از ساعت ۱۰ و سی دقیقه صبح به مدت یك ساعت ساعت با حضور یوسف نیری و محمدمهدی خیراندیش برگزار خواهد شد. همچنین در ادامه عصر شنبه نیز احمد اکبرپور، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و اکبر صحرایی، نویسنده ادبیات پایداری از «تجربه‌های تلخ و شیرین نویسندگی» سخن می‌گویند.
رضایی دیگر برنامه روز سوم نمایشگاه کتاب فارس را که از۱۷.۳۰ تا ۱۹ برگزار می‌شود را حاوی نشست «هویت شناسی فرهنگی» با حضور منصور طبیعی و سعید زاهد زاهدانی عنوان کرد و گفت:‌ نشست‌ها، شب‌های شعر و جلسات سخنرانی پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس در سرای کودک در سالن نرگس، سرای گفت و گوی اصلی در سالن سرو و سرای گفت وگو ۲ در سالن ملاصدرا برگزار می شوند.
دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه كتاب فارس در پایان گفت:‌ در این نمایشگاه ۷۵ غرفه ناشر استانی، ۵۲ ناشر لاتین و ۴۵ ناشر در غرفه فروش متمرکز و ۱۵هزار و ۲۰۰ عنوان توسط ناشران بین‌الملل و بیش از ۸۲هزار عنوان توسط ۷۶۴ ناشر و نمایندگی داخلی در ۵۵۰ غرفه حضور دارند.
captcha