اهانت به مقدسات؛ ابزاری برای کتمان حقیقت اسلام
کد خبر: 3549127
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

اهانت به مقدسات؛ ابزاری برای کتمان حقیقت اسلام

گروه اجتماعی: امام جمعه غرق‌آباد با اشاره به اهانت به شخصیت حضرت رسول(ص) در فضای مجازی گفت: چنین رفتارهای بی‌شرمانه‌ای همیشه محکوم است، اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) و مقدسات توسط دشمنان از صدر اسلام تاکنون بوده، امروز نسل همان دشمنان این راه را ادامه می‌دهند، این ابزاری برای پنهان کردن حقیقت اسلام است برای اینکه مردم از عمق اسلام بی‌خبر باشند.

حجت‌الاسلام علی جنتی‌نیا، امام جمعه غرق‌آباد، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر توجه بیشتر متولیان فرهنگ به سیره پیامبراکرم(ص) گفت: حضرت محمد(ص) طبق روایت ایشان دو بال گران‌بهای قرآن و عترت را به در بین ما به یادگار گذاشتند، تمسک به این دو بال جداناشدنی، راه روشن را نه تنها برای مسلمانان بلکه برای بشریت نمایان می‌کند.
وی ادامه داد: تمام مسلمانان به ویژه شیعیان در حد توان خود نسبت به علوم دینی و قرآنی آگاهی دارند، مسلمانان در همه حال احترام قرآن را حفظ می‌کنند، این کتاب الهی دارای قداست بی‌مانندی است که هر مخاطبی را وا می‌دارد که حداقل آداب ظاهری لمس قرآن را رعایت کند.
حجت‌الاسلام جنتی‌نیا اضافه کرد: خانواده‌ها ولو اینکه از ایمان محکم نیز برخوردار نباشند آداب قرار گرفتن در محضر کلام وحی را به فرزندانشان آموزش می‌دهند، این آموزش نشان می‌دهد که عموم مردم نسبت به اهمیت و جایگاه ویژه و مقدس قرآن اشراف دارند.
وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) خود فرمودند که قرآن و عترت دو یار جداناشدنی هستند و با هم در کنار حوض کوثر وارد می‌شوند، این فرمایش سرفصل ویژه‌ای برای مسلمانان باز می‌کند یعنی هر نگاهی که به قرآن می‌شود باید نسبت به اهل‌بیت(ع) نیز این نگاه وجود داشته باشد.
امام جمعه غرق‌آباد بیان کرد: انسان متعهد می‌داند همانطور که در محضر قرآن نباید بدون طهارت باطن و ظاهر قرار گیرد در محضر اهل‌بیت(ع) نیز نمی‌توان بدون حفظ آداب و شرایط ظاهری و باطنی حضور یافت، کسب معرفت و حرکت در مسیر اولیای الهی باید با حضور قلب و نیت خالصانه باشد.
حجت‌الاسلام جنتی‌نیا به تشریح نقش پرنگ انبیای الهی و امامان معصوم(ع) در تکامل عقول پرداخت گفت: انبیاء برای شکوفایی عقلی مردم که دفینه‌هایی را در وجود خود نهادینه کرده‌اند، تمام توان خود را به کار گرفتند تا فطرت باطنی مردم آگاه شود، قرآن به دور از هر گونه خدشه است گنج بزرگی که علوم بسیاری را در بطن خود جای داده که اگر جوامع بشری به آن تمسک جویند به پیشرفت در عرصه‌های مختلف نائل خواهند شد.
حجت‌الاسلام جنتی‌نیا ادامه داد: سلیم‌القلب، نرم‌خو بودن، به دنبال رفع گرفتاری مردم بودن به ویژه برای قشر ضعیف جامعه، اینها بخشی از خصائص عملی نبی مکرم اسلام است، ایشان برای رهایی جامعه زحمات و رنج‌های فراوانی کشیدند، آن حضرت شب و روز در تلاش بودند تا مردم را به راهی هدایت کنند که سعادت اخروی و دنیوی را در پی داشته باشد.
وی ادامه داد: نرم‌خویی ایشان باعث هدایت بسیاری از منحرفان شد این بهترین راهی بود که پیامبر(ص) برای هدایت در پیش گرفته بود، این همان راهی است که امروز نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته است، امروز همان گفتار و اعمال توسط حکمرانان نظام در حکومت اسلامی پیاده می‌شود.
حجت‌الاسلام جنتی‌نیا یکی از برکات وجود نبی مکرم اسلام(ص) را تأسیس حکومت اسلامی دانست و اظهار کرد: همان حکومتی که در زمان ایشان پایه‌گذاری شد و مورد اذیت و آزار بسیاری از فرصت‌طلبان و منفعت‌جویان قرار گرفت امروز در ایران اسلامی حاکم است، تلاش حکمرانان انقلاب براین است که سیره گفتاری و عملی حضرت رسول را در جوامع بشری پیاده کنند.
وی با اشاره به تأکید پیامبر(ص) بر عترت ادامه داد: دنیا طلبی، ریاست طلبی و تبلیغات مسموم و سوء استفاده از غلفت مردم پس از رحلت پیامبر(ص) باعث نادیده گرفتن واقعه غدیرخم شد، غفلت از این واقعه مهم احجاف و تلخ بود، آن روز حضرت رسول تمام حقائق را برای مردم روشن کردند، ایشان آنچه را برای بقای اسلام لازم بود برای مردم بیان فرمودند اما عده‌ای فرصت طلب و ریاست طلب حقایق را به انحراف کشیدند و اجازه ندادند مردم از حقیقت امر آگاهی یابند.
حجت‌الاسلام جنتی‌نیا با اشاره به اهانت به شخصیت حضرت رسول در فضای مجازی افزود: چنین رفتارهای بی‌شرمانه‌ای همیشه محکوم  است، اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) و مقدسات توسط دشمنان از صدر اسلام تاکنون بوده، امروز نسل همان دشمنان این راه را ادامه می‌دهند، اهانت به پیامبر(ص) ابزاری برای پنهان کردن حقیقت اسلام است برای اینکه مردم از عمق اسلام بی‌خبر باشند، در مقابل وظیفه مسلمانان این است که آگاهی خود را در این حوزه ارتقا بخشند، دشمن می‌داند که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مطابق قاعده غدیرخم عمل می‌کند.
امام جمعه غرق‌آباد در پایان با تأکید بر رسالت دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) گفت: این وظیفه بر عهده خانواده‌ها و پس از آن جامعه از جمله آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌هاست، مراکز آموزشی باید از تمام ظرفیت خود استفاده کنند تا نوجوانان و کودکان با ابعاد مختلف دین اسلام آشنا شوند، کمین دشمن زنگ خطری است تا ما دو امانت گران‌بهایی که پیامبر(ص) برای ما به یادگار گذاشتند را در وجود خود تقویت کنیم.
captcha