شب شعر «آقای شهید» در کاشمر برگزار شد
کد خبر: 3549183
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

شب شعر «آقای شهید» در کاشمر برگزار شد

گروه فرهنگی: شب شعر «آقای شهید» به مناسبت هفتاد و نهمین سالروز شهادت اسوه دیانت و سیاست، شهید مجاهد آیت‌الله سید حسن مدرس با حضور شاعران برجسته کاشمری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، شب شعر «آقای شهید» به مناسبت هفتاد و نهمین سالروز شهادت اسوه دیانت و سیاست، شهید مجاهد آیت‌الله سید حسن مدرس(ره)، شب گذشته، ششم آذرماه با حضور شاعران برجسته کاشمری، در سالن اجتماعات مخابرات کاشمر برگزار شد.
در این همایش، حمزه سپهریان، مدیرعامل آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، آرامگاه شهید مدرس با بیان اینکه شهید مدرس نمونه استکبار ستیزی بود، گفت: زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) در راستای سند چشم‌انداز فرهنگی آستان قدس رضوی برنامه‌های گسترده‌ای را به منظور ترویج باورهای دینی و زنده و پربارتر کردن عشق به ولایت و امامت در قلوب زائران و مجاوران در دستور کار خود دارد، سالیانه بیش از 2 هزار برنامه فرهنگی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌کند.
مدیرعامل آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، آرامگاه شهید مدرس، با اشاره به اینکه باید همه تلاش کنیم اندیشه‌های شهید مدرس را به جهان معرفی نماییم و این کار یک شخص یا گروه مشخص نیست بلکه باید دولت و مجلس در این زمینه به میدان بیایند، افزود: این شخصیت بزرگوار به تنهایی با شجاعت در برابر ظلم رضاخانی ایستاد و در این راه نیز به شهادت رسید.
وی با اعلام اینکه صراحت بیان، نفوذ ناپذیری، عدالت خواهی و مخالفت با امتیازطلبی و تبعیض از جمله ویژگی‌های بارز شهید مدرس بود، مدرس را نماد و شاخص یک نماینده انقلابی دانست و اظهار کرد: مدرس ابر مردی بود که بیرق مبارزه را در آن دوران خفقان به تنهائی به دوش کشید و همه بیگانگان را تحقیر کرد.
سپهریان با اشاره به اینکه ضروری است تا شخصیت علمی، فقهی و سیاسی شهید مدرس در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس معرفی شود، تاکید کرد: نقش رسانه‌ها نیز در این میان نقشی پررنگ و اثرگذار است.
یادآور می‌شود، در این شب شعر 15 شاعر کاشمری آخرین سروده‌های خود را در خصوص معرفی ابعاد شخصیتی، تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید مدرس و نیز مبارزات سیاسی این بزرگ‌مرد عرصه دین و سیاست برای حاضران قرائت کردند. در پایان از شاعران برتر با اهدای جایزه و لوح تقدیر تجلیل شد.
captcha