دومین کنگره شعر اهل بیت(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 3570770
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

دومین کنگره شعر اهل بیت(ع) برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: دومین کنگره شعر اهل بیت(ع) همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی کریم‌پور، کارشناس فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‎و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: دومین کنگره شعر اهل بیت(ع) با موضوع اهل بیت(ع) در سروده شاعران مذهبی اهل سنت و شیعه برگزار می‌شود.
وی افزود: کرامات رضوی، عبودیت و بصیرت، زندگی، شفاعت و شیوه تعامل  امام رضا(ع) از جمله موضوعات این کنگره است.
کریم‌پور با بیان اینکه کنگره شعر اهل بیت(ع) به صورت منطقه‌ای از خراسان شمالی، جنوبی و مرکزی برگزار می‌شود، اظهار کرد: شاعران اهل سنت و شیعه می‌توانند آثار خود را تا 15 بهمن‌ماه به کانون مداحان شهرستان خود تحویل دهند تا آثار برگزیده 11 اسفندماه از سوی دبیر خانه کنگره شعر برگزیده شود.
وی ادامه داد: همزمان چهار شب شعر در دهه فجر برنامه‌ریزی شده است تا با برگزاری این شب شعر بین جامعه اهل سنت و شیعه،% یکدلی و همرنگی بیشتری ایجاد شود.
کریم‌پور با اشاره به هدف ایجاد کنگره، ابراز کرد: اهل بیت(ع) ظرفیت بسیار مناسبی برای تقویت جهان اسلام و مقابله با دشمنان هستند، از همین رو پیش‌بینی می‌کنیم تا در این شب شعر شعرای اهل سنت و شیعه با کنار یکدیگر قرار گرفتن تا بتوانند موجب تقویت هر چه بیشتر مذاهب شوند.
وی عنوان کرد: این کنگره 18 اسفندماه در محل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
captcha