شب شعر «ریحانة النبی(س)» در باكو + عکس
کد خبر: 3578710
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

شب شعر «ریحانة النبی(س)» در باكو + عکس

گروه بین‌الملل: در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، شب شعر ریحانة النبی(س) در رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو برگزار شد.

شب شعر «ریحانة النبی(س)» در باكو + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم كه مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از ایران و جمهوری آذربایجان حضور داشتند، پس از تلاوت آیاتی چند از كلام‌الله مجید، سیدابراهیم ابراهیمی‌نائید، رایزن فرهنگی ایران در باکو با اشاره به اهمیت ایام فاطمیه به منظور شناخت بیشتر بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س)، به بیان احادیث و روایات درباره آن حضرت پرداخت.
وی افزود: مجالس و آیین‌های مختلف در ایام فاطمیه به ما امکان می‌دهد تا معرفت خود را نسبت به آن حضرت افزایش دهیم و شناخت بیشتری درباره بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) کسب کنیم.
در ادامه این مراسم، گروه‌های آیینی، مداحان و شعرا ضمن مدیحه‌سرایی و قرائت اشعار در وصف حضرت زهرا(س) ارادت خود را به بانوی بزرگ اسلام ابراز كردند.
در پایان مراسم حاج امین مقدم، از مداحان کشورمان به مرثیه‌سرایی پرداخت.
عزاداری در حسینیه ایرانیان مقیم باکو
همچنین با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان، حاج امین مقدم ضمن حضور در حسینیه ایرانیان باکو، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و قرائت دعای توسل به زبان آذری به مدیحه‌سرایی پرداخت که مورد توجه نمازگزاران قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، تعدادی از شعرا و مداحان اهل بیت(ع) با این مداح اهل بیت(ع) و رایزن فرهنگی كشورمان دیدار و گفت‌وگو كردند.
در این دیدار، رایزن فرهنگی کشورمان طی سخنانی، هدف از برگزاری چنین نشستی را آشنایی بیشتر شعرا و مداحان جمهوری آذربایجان با سبک و سیاق مداحی و مجالس عزاداری و هیئت‌های حسینی در ایران اعلام کرد.
حاج امین مقدم نیز، ضمن تشکر از رایزن فرهنگی ایران به خاطر برگزاری این نشست مشترک از علاقه خود نسبت به دیدار و گفت‌وگو با شعرا و مداحان جمهوری آذربایجان سخن گفت.

شب شعر «ریحانة النبی(س)» در باكو + عکس

شب شعر «ریحانة النبی(س)» در باكو + عکس

شب شعر «ریحانة النبی(س)» در باكو + عکس
captcha