مکتب انسان‌ساز حضرت فاطمه(س) مغفول مانده است/ شعرخوانی شاعران در وصف بانوی آب و آیینه
کد خبر: 3583134
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

مکتب انسان‌ساز حضرت فاطمه(س) مغفول مانده است/ شعرخوانی شاعران در وصف بانوی آب و آیینه

گروه فرهنگی: در کنگره شعر سیده کائنات، شاعران به شعرخوانی در وصف بانوی آب و آیینه پرداختند و بر مغفول ماندن مکتب انسان‌ساز حضرت فاطمه(س) تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، کنگره شعر سیده کائنات شامگاه گذشته 21 اسفندماه با حضور شاعران کشوری و استانی در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.

در آغاز این برنامه ادبی پس از خیرمقدم گویی حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر سرپرست شورای تبلیغات اسلامی خوزستان، سید کریم موسوی ابتهالی با مضمون حضرت فاطمه زهرا(س) که شعر آن توسط عباس حزباوی سروده شده بود، اجرا کرد.

پس از آن عباس حزباوی شاعر عرب خوزستان پیش از خواندن سروده خود، به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: هر سال مطابق عادت یک یا دو بار خدمت ایشان می‌رسم؛ سلام و درود مقام معظم رهبری را به شما فرزندان خوزستان به خصوص شاعران خوزستانی ابلاغ می‌کنم.

حزباوی گفت: حضرت آقا در این دیدار درباره شعرای خوزستان از من سؤال کردند و توصیه‌هایی بیان فرمودند که آنها امانتی نزد خود می‌دانم تا با شما در میان بگذارم. ایشان تأکید فرمودند که شعر دینی لازم است از مسائل جعلی و سطحی به دور باشد. همچنین بیان کردند که رسالت مهم شعرای دینی ایجاد ارتباط بین حوادث صدر اسلام با دوران کنونی است.

این شاعر خوزستانی در ادامه شعری در منقبت و مدح مقام والای حضرت ام‌البنین(س) خواند و سپس با اشاره به سالروز میلاد امام خمینی(ره) و همزمانی آن با میلاد سیده کائنات گفت: نباید در این بین میلاد این بزرگ دوران را فراموش کنیم.

وی در ادامه شعری برای امام خمینی(ره) خواند.

پس از آن سعید بیابانکی شاعر بنام معاصر با اشاره به آب و هوای بارانی امروز اهواز، این شهر را شهری بی دفاع نامید و گفت: «به گل، به ابر، به باران، به آسمان، به نسیم خبر دهید که اهواز شیمیایی شد» این شعر را در شرایط بحرانی اهواز و برای همدردی با مردم این شهر سرودم.

این شاعر معاصر پس از آن به خوانش غزل‌هایی زیبایی در مدح بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) پرداخت که با استقبال شعر دوستان همراه بود.

سپس حجت الاسلام سید محمد مهدی شفیعی غزلی برای حضرت امیرمؤمنان(ع) و غزلی در مدح مقام حضرت زهرا(س) خواند.

در بخشی از این برنامه نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور خوزستان را مهد شعر و ادب و هنر با مردمانی شجاع، بصیر و با باصلابت توصیف کرد و گفت: وظیفه تعریف شده شورای هماهنگی سیاست گذاری و برنامه ریزی مراسم عموم و ایام الله است. سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن تنها مناسبتی است در میان مناسبت‌های دیگر برای آن مراسم نکوداشت برگزار می‌کنیم.

لطفی با تصریح به مغفول ماندن مکتب انسان ساز حضرت فاطمه(س) از شورای هماهنگی تبلیغات استان به جهت برگزاری کنگره سیده کائنات تقدیر کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مردم خدمت می‌کنیم و این مردم هستند که در مناسبت‌های مختلف افتخار می‌آفرینند، با اشاره به حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: خدا را بر این مردم آگاه و زمان شناس شاکریم. خوزستان در این مناسبت درخشش خاصی داشت و افزایش جمعیت در راهپیمایی این روز با وجود شرایط موجود، پیام دیگری داشت.

لطفی گفت: مردم اهواز با شکوه تر از همه سالها حضور داشتند و خوزستان در سطح کشور رتبه اول را دارد و بنده به نمایندگی از آیت‌الله جنتی برای عرض تشکر آمده‌ام.

محدثه الماسی، حسن صنوبری، مرتضی حیدری آل کثیر، دکتر حامد صافی، زهرا آراسته نیا، سالم ساری و سیده زینب طباطبایی دیگر شاعرانی هستند در این برنامه ادبی به خوانش سروده‌های خود درباره بانوی آب و آیینه پرداختند.

گفتنی است، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در اثنای اجرای این برنامه به اهالی شعر و ادب پیوست و در این برنامه حضور پیدا کرد.

علی‌حسین حسین‌زاد معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، سیده فرانک موسوی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از دیگر مهمانان این محفل ادبی بودند.

کنگره شعر سیده کائنات با مشارکت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، استانداری و صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

captcha