حضرت علی(ع)؛ اوج کمال بشر + صوت
کد خبر: 3587315
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

حضرت علی(ع)؛ اوج کمال بشر + صوت

گروه چند رسانه‌ای: محمدعلی انصاری، مفسر قرآن و نویسنده شرح نهج‌البلاغه در یکی از سخنرانی‌های خود ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی(ع) را تشریح می‌کند و ایشان را اوج کمال بشر و جمال اسلام می‌دانند که صوت این سخنرانی برای مخاطبان بارگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدعلی انصاری، نویسنده شرح نهج‌البلاغه بخشی از سخنان خود را به معرفی ابعاد مختلف امیر مؤمنان(ع) اختصاص داده و عنوان می‌کند: علی(ع) یک الگوی قرآنی و انسان کامل است که دین می‌فهمد و دین او را چنان که هست تربیت می‌کند و دوست و دشمن به پارسایی و لطافت روح او اعتراف می‌کنند.
وی ادامه می‌دهد: او در محراب عبادت با یاد پروردگار خود مدهوش می‌شود و از چنان زهد وتقوایی ستودنی برخوردار است اما در عین حال میدان نبرد را با یاری معبود خود در دست می‌گیرد و به پیکار دشمن می‌رود و چنین عبادت و شجاعت را در کنار هم نمایش می‌دهد.
انصاری در بخش دیگری از سخنان خود تلاش‌های حضرت علی(ع) را مورد نظر قرار می‌دهد و می‌گوید: ایشان در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی جامعه خود حضوری پرتلاش دارد اما سراسر زندگی او نمایانگر زهد و تقوا است و او مردی است که روحی لطیف‌تر از نسیم سحری دارد ولی شیران از شنیدن نام او به لرزه می‌افتند و این اوج کمال بشر و جمال اسلام است.
صوت این سخنرانی در قسمت زیر بارگذاری شده و قابل دریافت است.
کد

captcha