زهک؛ میزبان شب‌های شعر رضوی
کد خبر: 3614992
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

زهک؛ میزبان شب‌های شعر رضوی

گروه فرهنگی: همایش «‌شب‌های شعر رضوی» از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، 22 تیرماه در زهک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، همایش «شب‌های شعر رضوی» از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، 22 تیرماه در زهک برگزار می‌شود.
حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص بیان کرد: این همایش در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت و با حضور شعرا، ادبا و هنرمندان برجسته بومی برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در این همایش، هنرمندان و شعرای ولایی استان می‌توانند ارادت خود را به آستان مقدس امام علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) اعلام کنند، افزود: قالب اشعار ارسالی به کنگره آزاد است و علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند حداکثر 3 اثر به‌صورت تایپ شده، به دبیرخانه ارسال کنند.
وی اظهار کرد: موضوع اشعار، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت امام رضا(ع)، زندگی و ابعاد شخصیت حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ)، زندگی و ابعاد شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س)، ارادت و نزدیکی اقوام ایرانی به اهل بیت عصمت و طهارت و نیز سایر موضوعات مرتبط با فرهنگ رضوی است.
مسگرانی با اشاره به اینکه هم‌زمان با پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، استان سیستان وبلوچستان نیز سومین جشنواره هنرهای گرافیکی رضوی را برگزار خواهد کرد، ادامه داد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی وهنری مرتبط باسیره اهل بیت(ع) و گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و همچنین کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
captcha