فعالیت انجمن ادبی شاهنامه‌پژوهی در پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان
کد خبر: 3634335
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

فعالیت انجمن ادبی شاهنامه‌پژوهی در پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان

گروه فرهنگی: رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان از فعالیت انجمن ادبی شاهنامه‌پژوهی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، دبیران و علاقه‌مندان در پژوهشکده تعلیم و تربیت استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حسن اسماعیل‌زاده، رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان جمعه، سوم شهریورماه در حاشیه جلسه انجمن ادبی شاهنامه‌پژوهی که در خرم‌آباد برگزار شد، از فعالیت انجمن ادبی شاهنامه‌پژوهی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، دبیران و علاقمندان در پژوهشکده تعلیم و تربیت استان خبر داد.
وی افزود: به‌دلیلِ قدمت، شهرت و همچنین جایگاه بسیار نمایان فردوسی و شاهنامه در طولِ هزار و چند سال، این رشته یا دانشِ تخصصی، گستره بسیار وسیعی را دربرمی‌گیرد که پرداختن به آن نیازمند یک عمر مطالعه و پژوهش صرف و گرایشی در این زمینه است.
اسماعیل‌زاده ادامه داد: فردوسی با اثر ماندگار شاهنامه خدمتی بس عظیم را بر ماندگاری و احیاء زبان، ادب و فرهنگ فارسی داشته و ضرورت دارد محققان و پژوهشگران با مطالعه و پژوهش در این اثر فاخر و گرانبها زوایای مختلف شاهنامه را برای علاقمندان به فرهنگ و هنر پارسی روشن کنند.
وی تاکید کرد: برگزاری همایش سالانه بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی ازجمله فعالیت‌هایی است که این انجمن در کنار جلسات عادی هفتگی خود انجام می‌دهد.
captcha