27 مهرماه؛ آخرین مهلت شرکت در شب شعر امام سجاد(ع) زابل
کد خبر: 3651682
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

27 مهرماه؛ آخرین مهلت شرکت در شب شعر امام سجاد(ع) زابل

گروه فرهنگی: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: 27 مهرماه، آخرین مهلت شرکت هنرمندان و شاعران شیعه و سنی در شب شعر امام سجاد(ع) در زابل است.

حجت‌الاسلام مهدی پودینه، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: شب شعر امام سجاد(ع) در دو گویش سیستانی و بلوچی، تا پایان ماه صفر در شهرستان زابل برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این برنامه، تقویت وحدت اسلامی حول محور اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: در این شب شعر، شاعران برجسته اهل تشیع و تسنن، به شعرخوانی در وصف اهل بیت(ع) و بویژه امام سجاد(ع) می‌پردازند.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان افزود: هنرمندان و شاعران علاقمند به شرکت در این شب شعر، تا 27 مهرماه مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ارسال کرده تا پس از داوری، آثار برگزیده معرفی و تجلیل شود.
وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) ميراث‌دار انقلاب عاشورا بودند که با کلام خودشان ابعاد پيدا و پنهان قيام اباعبدالله حسين(ع) را در دل تاريخ جاودانه کردند، افزود: شعر سرايی در وصف ائمه اطهار و اهل بيت(ع) يک گوهر و معرفت عظيم است که از جانب خداوند به برخی انسان‌ها اعطا می‌شود.
پودینه بیان کرد: بیان فضایل، مناقب و حوادث کربلا و توجه به زوايای مختلف سيره امام سجاد(ع) از ديدگاه اصحاب فکر، انديشه و قلم در قالب شعر، شناسايی و معرفی شاعران جوان و نوجوان کانون‌ها با گويش‌های محلی، ازجمله اهداف برگزاری اين شب شعر است.
captcha