آیین رونمایی از 10عنوان کتاب بریل و تقدیر از روشندلان فعال استان
کد خبر: 3652302
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹

آیین رونمایی از 10عنوان کتاب بریل و تقدیر از روشندلان فعال استان

گروه فرهنگی: آیین رونمایی از 10 عنوان کتاب بریل در آستانه روز جهانی عصای سفید به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با همکاری اداره کل بهزیستی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم 22مهر در گفت و گو با خبرنگاران از رونمایی 10 عنوان کتاب بریل، تولید شده بخش نابینایان این اداره کل درآستانه روز عصای سفید خبر داد.
جباری اظهار کرد: مجموعه کتاب های بریل این واحد 4013 نسخه و تعداد کتاب های گویا نیز4993 نسخه می باشد که روز شنبه 22 مهرماه از ده عنوان دیگر آن نیز رونمایی می شود. وی سپس گفت: این کتاب ها در گروه های سنی مختلف و با موضوعات متنوع در اختیار روشندلان عزیز قرار می گیرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی اظهار کرد: قم بعنوان قطب تولیدکننده کتاب های بریل در کشور، تاکنون توانسته با پشتکار فراوان و دقت نظر و سرعت عمل کتابداران پویا و خلاق این واحد، موفقیت های بیشماری همچون تولید یک هزار تقویم بریل، زیارت نامه عاشورا و ناحیه مقدسه و .... را در کارنامه کاری خود قرار دهد. وی همچنین از حمایت مهندس صادقی استاندار قم در تهیه و خرید دستگاه چاپ بریل برای این بخش تشکر و قدردانی کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی در ادامه تاکید کرد: وظیفه ماست با معرفی کتاب های پرفایده و کاربردی و همین طور دعوت از نویسندگان خوب و ارزشمند و تشویق آنان به این سمت، محتوای آثار ارزشمندشان را تبدیل به کتب بریل و گویا کنیم تا فرصت مطالعه برای نابینایان نیز همانند دیگر اقشار جامعه فراهم شود. وی بیان کرد: این کتابها به صورت رایگان در اختیار بخش نابینایان کتابخانه های عمومی سراسر کشور قرار می گیرد.
جباری در پایان گفت: آیین رونمایی از ده عنوان کتاب بریل به همراه تقدیر از روشندلان فعال استان روز شنبه 22 مهر ساعت 15 در تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی واقع در خیابان ساحلی با حضور اهالی فرهنگ، اصحاب رسانه و سایر مسئولین استان برگزار می شود.
captcha