پرچم قرآن عمل‌گرایی است
کد خبر: 3686248
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

پرچم قرآن عمل‌گرایی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: پرچم قرآن عمل‌گرایی است باید راهکاری یافت تا این پرچم را نهادینه کنیم باید تحقیق کرد که چطور می‌توان گفتمان غالب جامعه را در عمل، به گفتمان قرآن تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، فتح ‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، در پنجمین همایش مجمع قرآنیان استان که عصر یکشنبه، 8 بهمن ماه، به میزبانی بیت امام خمینی(ره) در خمین برگزار شد گفت: علی رغم پیشرفت‌های فناوری اطلاعات، امروز از این ترقی به عنوان بلوغ زودرس یاد می‌شود، امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که ضریب نفوذ اینترنت 96 درصد و در ایران 85 درصد است.
وی ادامه داد: امروز فروشگاه‌های لوازم آرایش تمام وقت فعالیت می‌کنند در حالیکه کتابخانه‌های ما نیمه فعال هستند. آمار و ارقام وضعیت اجتماعی نشان دهنده جدی بودن آسیب‌های اجتماعی در کشور است، به همین دلیل رهبری 5 آسیب اجتماعی را به عنوان آسیب اولویت دار مطرح فرمودند. در معاونت سیاسی امنیتی استانداری در راستای منویات ایشان هیات اندیشه ورز با حضور اساتید دانشگاه تشکیل شده است که عملکرد 12 دستگاه مرتبط با آسیب اجتماعی را نظارت می‌کنند.
حقیقی ادامه داد: برای رفع آسیب‌های اجتماعی نباید صورت مساله را پاک کرد، باید فکری کرد که از چه راهی می‌توان به آسیب‌های اجتماعی غلبه کرد، آسیب اجتماعی فراگیر است که رفع آن عزم ملی می‌طلبد.
وی اظهار کرد: برداشت بنده این است که قرآن به عنوان بزرگترین هدیه الهی می‌تواند به رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کمک کند. پرچم قرآن عمل‌گرایی است. باید راهکاری یافت تا این پرچم را نهادینه کنیم. باید تحقیق کرد که چطور می‌توان گفتمان غالب جامعه را در عمل، به گفتمان قرآن تبدیل کرد.

captcha